Springer evolueert verder naar digitale media

15/08/11 om 00:00 - Bijgewerkt op 14/08/11 om 23:59

Bron: Grafisch Nieuws

De Duitse uitgeversgroep Axel Springer kondigde bevredigende resultaten voor de eerste helft van 2011 aan. Tegelijkertijd kwam de strategische shift naar digitale media uit de verf

Springer, eigenaar van Bild (de grootste Duitse krant), kondigde voor het tweede kwartaal een stijging van de omzet aan met 12,5 % tot 789 miljoen euro. Die stijging is grotendeels het gevolg van acquisities zoals die van de Franse immobiliënwebsite SeLoger.com. De Duitse groep werkt op het vlak van internet in Oost-Europa ook samen met zijn Zwisterse collega Ringier. De omzet steeg in de eerste zes maanden met 11,8 procent tot 1,52 miljard euro. Zonder de acquisities bedroeg de groei een bescheidener 4,2 procent.

Digitale media maken nu meer dan 30 % van Springer's omzet uit. "De trend gaat in de richting van een vermindering van het gedrukte aantal pagina's en ik zie geen tekenen van een ommekeer. Het is structureel," was een opgemerkt commentaar van chief executive Mathias Doepfner naar aanleiding van de bekendmaking van de resultaten.