De Telegraaf kampt niet alleen met een oplage die in een jaar tijd met 9 procent daalde naar zo'n 400.000 exemplaren, maar ook met 21,8 procent minder advertentie-inkomsten. Vorige week maandag werd in de Nederlandse financiële pers gesuggereerd dat TMG wellicht de digitale zondagseditie van De Telegraaf zou staken of doordeweekse edities zou schrappen, maar van die maatregelen lijkt vooralsnog geen sprake. Dinsdag gaf TMG uitleg aan haar investeerders over de plannen. Met name het afbouwen van het vastgoedportfolio, bijvoorbeeld door het verkopen en terughuren van het Amsterdamse hoofdkantoor, zou nog voor meer financiële armslag moeten zorgen. Het reduceren van de eigen drukcapaciteit van tien naar vier persen (juist nadat die persen tot 2015 een flinke renovatie ondergingen) werpt inmiddels vruchten af, evenals het onderbrengen van eigen drukwerk bij externe partijen waaronder ook Concentra Grafic. Wellicht levert ook de online veiling van eigen drukkerij-inventaris, aangekondigd voor later deze maand, nog geld op.

Terwijl TMG de financiën op orde probeert te krijgen, voert het ook organisatorisch grote veranderingen door om haar '24/7'-strategie te kunnen realiseren: "Onze missie is consumenten 24 uur per dag, 7 dagen per week te voorzien van hoogwaardige, gepersonaliseerde en relevante content op het gebied van nieuws, sport en entertainment, via alle denkbare distributievormen." Een samenwerking met Talpa, het mediabedrijf van John de Mol, moet voor meer inkomsten uit televisie, radio en internet zorgen. In 2019 zou meer dan 25 procent van de omzet uit digitale activiteiten moeten komen - bijna een verdubbeling ten opzichte van 2015.

De Telegraaf kampt niet alleen met een oplage die in een jaar tijd met 9 procent daalde naar zo'n 400.000 exemplaren, maar ook met 21,8 procent minder advertentie-inkomsten. Vorige week maandag werd in de Nederlandse financiële pers gesuggereerd dat TMG wellicht de digitale zondagseditie van De Telegraaf zou staken of doordeweekse edities zou schrappen, maar van die maatregelen lijkt vooralsnog geen sprake. Dinsdag gaf TMG uitleg aan haar investeerders over de plannen. Met name het afbouwen van het vastgoedportfolio, bijvoorbeeld door het verkopen en terughuren van het Amsterdamse hoofdkantoor, zou nog voor meer financiële armslag moeten zorgen. Het reduceren van de eigen drukcapaciteit van tien naar vier persen (juist nadat die persen tot 2015 een flinke renovatie ondergingen) werpt inmiddels vruchten af, evenals het onderbrengen van eigen drukwerk bij externe partijen waaronder ook Concentra Grafic. Wellicht levert ook de online veiling van eigen drukkerij-inventaris, aangekondigd voor later deze maand, nog geld op.Terwijl TMG de financiën op orde probeert te krijgen, voert het ook organisatorisch grote veranderingen door om haar '24/7'-strategie te kunnen realiseren: "Onze missie is consumenten 24 uur per dag, 7 dagen per week te voorzien van hoogwaardige, gepersonaliseerde en relevante content op het gebied van nieuws, sport en entertainment, via alle denkbare distributievormen." Een samenwerking met Talpa, het mediabedrijf van John de Mol, moet voor meer inkomsten uit televisie, radio en internet zorgen. In 2019 zou meer dan 25 procent van de omzet uit digitale activiteiten moeten komen - bijna een verdubbeling ten opzichte van 2015.