VIGC kondigt Benelux Web2Print seminarie aan op haar congres

09/10/17 om 07:38 - Bijgewerkt om 07:38

Die aankondiging en de de facto start van Nettl.com waren de belangrijkste nieuwsfeiten. Nettl is een koepel die printstudio's en drukkerijen door middel van een 'abonnementsformule' helpt bij het verbreden van de portfolio met een crossmediaal aanbod voor KMO's.

VIGC kondigt Benelux Web2Print seminarie aan op haar congres

Het jaarlijks congres "Het Congres" van het VIGC werd vorige donderdag georganiseerd in het evenementencentrum van de oude bierbrouwerij van Lamot in Mechelen. Het centrale thema was "Nieuwe businessmodellen in print." In zijn inleiding kondigde Lode Vlayen, Managing Director van het VIGC, aan dat volgend jaar een 'echt' Benelux-evenement over Web2Print op stapel staat. Vlayen benadrukte dat met het meertalig congres ook wordt gemikt op Franstalig België en Luxemburg.

Peter Gunning is de baas van Grafenia.com. Dat is de Engelse onderneming boven grafische e-business bedrijven als printing.com en flyerzone.com. Nettl.com is een van de ander merken. Nettl is een formule waarmee design- en printbedrijven aan de slag kunnen om hun traditionele activiteiten uit te breiden met online diensten. Nettl is geen franchisingformule, het bedrijf faciliteert enkel. De Nettl-partner betaalt voor een toolkit van software, training (twee keer in de week via webinars), technische hulp door geeks, marketingideeën en marketingmateriaal. In Engeland telt Nettl inmiddels 130 partnerbedrijven, In Nederland 10. Het VIGC-congres was de start voor het uitrollen van de activiteiten in België.