Diane Swint, de eerste van vijf sprekers, is Vice President of Web Services bij Cimpress (Vistaprint) en legt de nadruk op het enorme groeipotentieel van W2P. Samenwerking, ook met de concurrentie, doet de markt groeien. Cimpress Open is het platform dat hiervoor kan dienen. Partners kunnen er nieuwe producten op introduceren, testen en het aanbod op het platform mee helpen verruimen en zelf als white label shop gebruik maken van het uitdijende portfolio. Cimpress wil het percentage van de eigen productie verlagen. Allicht vooral om genoeg geld vrij te houden voor andere investeringen dan machines en omdat je nu eenmaal niet alle producten zelf kan gaan produceren.

Lasertryk.dk is de grootste online drukaanbieder in Denemarken, Noorwegen en Zweden. Het bedrijf heeft zijn roots, zoals wel meer internetdrukkerijen, in de evenementenbusiness. Lasertryk realiseerde in zijn oprichtingsjaar 2004 een omzet van 0,28 miljoen euro. In 2015 was dat 42 miljoen euro. Een groot gedeelte van de omzet wordt gerealiseerd met drukwerk dat zich situeert in de grote rode oceaan (flyers, brochures, enz.): " Een mature markt en het speelterrein van de grote vissen." Daarom zoekt het bedrijf diversificatie en rendement. Bookbox is de geautomatiseerde productie en het voorraadbeheer van boeken in kleine oplagen in opdracht van uitgevers. Een belangrijke nieuwe activiteit is het bouwen van gepersonaliseerde B2B drukwerkportalen voor eindklanten, merkeneigenaars, enz. Het zorgt voor een sterkere klantenbinding. In één jaar werden 400 websites opgezet. Een andere diversificatie is het aanbieden van white label shops. De white label eigenaar beslist zelf wie de order zal afhandelen. Esben Mols Kabell van Lasertryk.dk: "Heel veel mensen willen lokaal zaken doen. Een white label shop is dan een uitstekend instrument voor een lokale drukwerkhandelaar." Met andere woorden: alle partijen worden beter van samenwerking. Het was de opvallende rode draad doorheen het seminarie in de gebouwen van Agfa Gevaert in Mortsel.

Diane Swint, de eerste van vijf sprekers, is Vice President of Web Services bij Cimpress (Vistaprint) en legt de nadruk op het enorme groeipotentieel van W2P. Samenwerking, ook met de concurrentie, doet de markt groeien. Cimpress Open is het platform dat hiervoor kan dienen. Partners kunnen er nieuwe producten op introduceren, testen en het aanbod op het platform mee helpen verruimen en zelf als white label shop gebruik maken van het uitdijende portfolio. Cimpress wil het percentage van de eigen productie verlagen. Allicht vooral om genoeg geld vrij te houden voor andere investeringen dan machines en omdat je nu eenmaal niet alle producten zelf kan gaan produceren.Lasertryk.dk is de grootste online drukaanbieder in Denemarken, Noorwegen en Zweden. Het bedrijf heeft zijn roots, zoals wel meer internetdrukkerijen, in de evenementenbusiness. Lasertryk realiseerde in zijn oprichtingsjaar 2004 een omzet van 0,28 miljoen euro. In 2015 was dat 42 miljoen euro. Een groot gedeelte van de omzet wordt gerealiseerd met drukwerk dat zich situeert in de grote rode oceaan (flyers, brochures, enz.): " Een mature markt en het speelterrein van de grote vissen." Daarom zoekt het bedrijf diversificatie en rendement. Bookbox is de geautomatiseerde productie en het voorraadbeheer van boeken in kleine oplagen in opdracht van uitgevers. Een belangrijke nieuwe activiteit is het bouwen van gepersonaliseerde B2B drukwerkportalen voor eindklanten, merkeneigenaars, enz. Het zorgt voor een sterkere klantenbinding. In één jaar werden 400 websites opgezet. Een andere diversificatie is het aanbieden van white label shops. De white label eigenaar beslist zelf wie de order zal afhandelen. Esben Mols Kabell van Lasertryk.dk: "Heel veel mensen willen lokaal zaken doen. Een white label shop is dan een uitstekend instrument voor een lokale drukwerkhandelaar." Met andere woorden: alle partijen worden beter van samenwerking. Het was de opvallende rode draad doorheen het seminarie in de gebouwen van Agfa Gevaert in Mortsel.