De iPad bevat pregeconfigureerde applicaties speciaal op maat van de opleiding. De iPad vervangt niet alleen de papieren cursussen, maar ook alle boeken en cases die tijdens de opleiding aan bod komen. En voor wie het zich afvroeg: ja, de deelnemers mogen de iPad houden na het voltooien van de opleiding.

Het gespecialiseerde MBA-programma voor de financiële en verzekeringssector is verdeeld over twee jaar in zes tweewekelijkse modules die doorgaan in België, Zürich, Montreal en Toronto, Peking, Mexico-city en NY en Boston. "Het gebruik van de iPad verkleint dus ook de ecologische voetafdruk omdat het nodeloos transport van lesmateriaal met het vliegtuig vermeden wordt", zegt programmamanager Jonathan De Grande in het persbericht. Andere voordelen die Vlerick naast de ecologische argumenten ziet, zijn kostenbesparingen, en meer interactieve lesmogelijkheden.

Vlerick wil het pilootproject snel evalueren om te beslissen of de overstap van papier naar digitaal ook voor andere opleidingen gemaakt kan worden. Vlerick rekent daarbij ook op feedback van de deelnemers aan het pilootproject.

De iPad bevat pregeconfigureerde applicaties speciaal op maat van de opleiding. De iPad vervangt niet alleen de papieren cursussen, maar ook alle boeken en cases die tijdens de opleiding aan bod komen. En voor wie het zich afvroeg: ja, de deelnemers mogen de iPad houden na het voltooien van de opleiding. Het gespecialiseerde MBA-programma voor de financiële en verzekeringssector is verdeeld over twee jaar in zes tweewekelijkse modules die doorgaan in België, Zürich, Montreal en Toronto, Peking, Mexico-city en NY en Boston. "Het gebruik van de iPad verkleint dus ook de ecologische voetafdruk omdat het nodeloos transport van lesmateriaal met het vliegtuig vermeden wordt", zegt programmamanager Jonathan De Grande in het persbericht. Andere voordelen die Vlerick naast de ecologische argumenten ziet, zijn kostenbesparingen, en meer interactieve lesmogelijkheden.Vlerick wil het pilootproject snel evalueren om te beslissen of de overstap van papier naar digitaal ook voor andere opleidingen gemaakt kan worden. Vlerick rekent daarbij ook op feedback van de deelnemers aan het pilootproject.