In 2010 werd Print als een vakbeurs voor print, publishing en direct mail gelanceerd. Na het succes van de eerste editie volgden er in 2011 en 2012 nog twee edities. De laatste daarvan had in september 1.400 bezoekers aangetrokken (zelfs 2.600 als men rekening houdt met de bezoekers aan de beurs Empack die op hetzelfde moment liep).

"In 2013 blijkt dat het groeiperspectief dat zowel de organisator als de markt nodig acht voor een succesvolle editie dit najaar niet binnen bereik ligt. Daarom zal easyFairs uitgebreid de tijd nemen om het beursconcept tegen het licht te houden en de marktsituatie te analyseren," aldus een mededeling van de organisator.

"Het uitgangspunt van onze strategische oefening is vanzelfsprekend de input van zowel bezoekers, exposanten als partners van alle voorgaande edities," verduidelijkt Michel De Maeyer, Managing Director van easyFairs Belgium. "Het beursteam zal alle opties zorgvuldig bekijken en daarom stellen we de editie 2013 tot nader order uit."

Met een ruime portfolio evenementen in uiteenlopende industriële sectoren meent easyFairs goed geplaatst te zijn om de vakbeurs verder te ontwikkelen. De organisator zal beoordelen in welke mate dit specifieke segment een eigen identiteit kan ontwikkelen binnen de verpakkingsbeurs Empack, die wel op de geplande datums (2 en 3 oktober eerstkomend) plaats heeft.

In 2010 werd Print als een vakbeurs voor print, publishing en direct mail gelanceerd. Na het succes van de eerste editie volgden er in 2011 en 2012 nog twee edities. De laatste daarvan had in september 1.400 bezoekers aangetrokken (zelfs 2.600 als men rekening houdt met de bezoekers aan de beurs Empack die op hetzelfde moment liep). "In 2013 blijkt dat het groeiperspectief dat zowel de organisator als de markt nodig acht voor een succesvolle editie dit najaar niet binnen bereik ligt. Daarom zal easyFairs uitgebreid de tijd nemen om het beursconcept tegen het licht te houden en de marktsituatie te analyseren," aldus een mededeling van de organisator. "Het uitgangspunt van onze strategische oefening is vanzelfsprekend de input van zowel bezoekers, exposanten als partners van alle voorgaande edities," verduidelijkt Michel De Maeyer, Managing Director van easyFairs Belgium. "Het beursteam zal alle opties zorgvuldig bekijken en daarom stellen we de editie 2013 tot nader order uit." Met een ruime portfolio evenementen in uiteenlopende industriële sectoren meent easyFairs goed geplaatst te zijn om de vakbeurs verder te ontwikkelen. De organisator zal beoordelen in welke mate dit specifieke segment een eigen identiteit kan ontwikkelen binnen de verpakkingsbeurs Empack, die wel op de geplande datums (2 en 3 oktober eerstkomend) plaats heeft.