Cimpress N.V. is de nieuwe naam van het moederbedrijf van Vistaprint, dat in het Nederlandse Venlo gevestigd is. De online drukkerij Vistaprint blijft echter onder de bestaande merknaam voort werken als onderdeel van de groep Cimpress. Dat geldt ook voor de andere web-to-print-dochters zoals Pixartprinting, Drukwerkdeal of nog Printdeal. De naamsverandering wil het onderscheid tussen het bedrijf en zijn productietechnologieën en het groeiende aanbod web-to-print-diensten duidelijk maken.

Cimpress overweegt overigens om in de loop van de volgende vijf jaar honderden miljoenen dollar te investeren in de ontwikkeling van een eigen software- en productietechnologie. Het bedrijf wil meer bepaald een gemeenschappelijk platform creëren waarop producten op grote schaal gepersonaliseerd kunnen worden (MCP) en dat de productievolumes van de merken van Cimpress zal bundelen.

Cimpress, dat in januari 1995 door een Amerikaan opgericht werd, en de verschillende dochterondernemingen bezetten een belangrijke positie in sectoren zoals sign, druk en fotodiensten. Het bedrijf wil op grote schaal fysieke producten op maat personaliseren, in kleine oplagen en tegen een betaalbare prijs. Cimpress biedt de klanten gepersonaliseerde producten aan, zoals uitnodigingen, aankondigingen, fotoalbums en andere fotodiensten.

Cimpress telt op het ogenblik meer dan 500 ingenieurs die zich in software en productietechnieken gespecialiseerd hebben, en meer dan 5.300 medewerkers verspreid over vestigingen in 15 landen. De omzet van Cimpress klom in 2013 tot 1,27 miljard dollar - volgens de Nederlandse nieuwssite Computable.nl. Het bedrijf vervaardigt op zijn netwerk productie-uitrustingen meer dan 80 miljoen unieke producten per jaar. Cimpress wordt op de Nasdaq genoteerd onder de afkorting CMPR.

Videopresentatie van de onderneming Cimpress

Cimpress N.V. is de nieuwe naam van het moederbedrijf van Vistaprint, dat in het Nederlandse Venlo gevestigd is. De online drukkerij Vistaprint blijft echter onder de bestaande merknaam voort werken als onderdeel van de groep Cimpress. Dat geldt ook voor de andere web-to-print-dochters zoals Pixartprinting, Drukwerkdeal of nog Printdeal. De naamsverandering wil het onderscheid tussen het bedrijf en zijn productietechnologieën en het groeiende aanbod web-to-print-diensten duidelijk maken.Cimpress overweegt overigens om in de loop van de volgende vijf jaar honderden miljoenen dollar te investeren in de ontwikkeling van een eigen software- en productietechnologie. Het bedrijf wil meer bepaald een gemeenschappelijk platform creëren waarop producten op grote schaal gepersonaliseerd kunnen worden (MCP) en dat de productievolumes van de merken van Cimpress zal bundelen. Cimpress, dat in januari 1995 door een Amerikaan opgericht werd, en de verschillende dochterondernemingen bezetten een belangrijke positie in sectoren zoals sign, druk en fotodiensten. Het bedrijf wil op grote schaal fysieke producten op maat personaliseren, in kleine oplagen en tegen een betaalbare prijs. Cimpress biedt de klanten gepersonaliseerde producten aan, zoals uitnodigingen, aankondigingen, fotoalbums en andere fotodiensten. Cimpress telt op het ogenblik meer dan 500 ingenieurs die zich in software en productietechnieken gespecialiseerd hebben, en meer dan 5.300 medewerkers verspreid over vestigingen in 15 landen. De omzet van Cimpress klom in 2013 tot 1,27 miljard dollar - volgens de Nederlandse nieuwssite Computable.nl. Het bedrijf vervaardigt op zijn netwerk productie-uitrustingen meer dan 80 miljoen unieke producten per jaar. Cimpress wordt op de Nasdaq genoteerd onder de afkorting CMPR.Videopresentatie van de onderneming Cimpress