De Algemene Vergadering van Febelgra vond op 19 juni 2024 plaats in De Melkerij in Bavegem. De nieuwe eventlocatie fungeert ook als Experience Center voor het familiale zuivelbedrijf Inex. Na de formele agenda kregen de aanwezige leden een rondleiding in de zuivelfabriek. Bij Inex in Bavegem wordt jaarlijks 220 miljoen liter melk verwerkt. Het familiebedrijf exporteert naar meer dan dertig landen.

Nieuwe regeringen

Denis Geers, de voorzitter van Febelgra, keek in zijn welkomspeech vooruit naar de nieuwe regeringen die momenteel worden gevormd. Hij rekent op nieuwe beleidsmakers die ondernemerschap zullen stimuleren in plaats van bemoeilijken. "Daarbij mag de grafische sector niet genegeerd worden", onderstreepte de voorzitter.

Hij verwees daarbij naar het verkiezingsmemorandum waarin Febelgra drie prioriteiten naar voor schuift: (1) grafische opleidingen terug naar het TSO-niveau in Vlaanderen, (2) meer overheidssteun voor grafische bedrijven om te voldoen aan de Europese Green Deal en (3) behoud van het huidige opt-out systeem voor ongeadresseerd drukwerk en een herziening van de milieutaksen op de bedeling van dit soort drukwerk. Geers hoopt op een snelle regeringsvorming zodat de vele uitdagingen adequaat kunnen aangepakt worden.

Live radio en filmpjes

Op de Algemene Vergadering werd Charlotte Paquit, de CEO van de digitale drukkerij Identic in Zaventem, officieel benoemd tot bestuurder van Febelgra. Identic is gespecialiseerd in diverse vormen van drukwerk, gaande van brochures, posters en flyers tot en met cursussen, handleidingen en signalisatie.

Er was in Bavegem ook nieuws over de printpromocampagne 'De Indrukmakers' die deze zomer zal aanwezig zijn in het Q-Beach House van radiozender Qmusic in Oostende. Het Q-Beach House opent op zaterdag 29 juni. Twee maanden lang ontvangt de populaire radiozender er massa's volk met liveradio, een terras met hapjes en drankjes en livemuziek.

Daarnaast werkt het team van 'De Indrukmakers' ook aan een vijftal bedrijfsfilmpjes die draaien rond nice products, happy employees en sustainability. "De testimonials zijn bedoeld om uit te spelen op social media", zegt Marc Vandenbroucke, de general manager van Febelgra.

De Algemene Vergadering van Febelgra vond op 19 juni 2024 plaats in De Melkerij in Bavegem. De nieuwe eventlocatie fungeert ook als Experience Center voor het familiale zuivelbedrijf Inex. Na de formele agenda kregen de aanwezige leden een rondleiding in de zuivelfabriek. Bij Inex in Bavegem wordt jaarlijks 220 miljoen liter melk verwerkt. Het familiebedrijf exporteert naar meer dan dertig landen.Denis Geers, de voorzitter van Febelgra, keek in zijn welkomspeech vooruit naar de nieuwe regeringen die momenteel worden gevormd. Hij rekent op nieuwe beleidsmakers die ondernemerschap zullen stimuleren in plaats van bemoeilijken. "Daarbij mag de grafische sector niet genegeerd worden", onderstreepte de voorzitter.Hij verwees daarbij naar het verkiezingsmemorandum waarin Febelgra drie prioriteiten naar voor schuift: (1) grafische opleidingen terug naar het TSO-niveau in Vlaanderen, (2) meer overheidssteun voor grafische bedrijven om te voldoen aan de Europese Green Deal en (3) behoud van het huidige opt-out systeem voor ongeadresseerd drukwerk en een herziening van de milieutaksen op de bedeling van dit soort drukwerk. Geers hoopt op een snelle regeringsvorming zodat de vele uitdagingen adequaat kunnen aangepakt worden.Op de Algemene Vergadering werd Charlotte Paquit, de CEO van de digitale drukkerij Identic in Zaventem, officieel benoemd tot bestuurder van Febelgra. Identic is gespecialiseerd in diverse vormen van drukwerk, gaande van brochures, posters en flyers tot en met cursussen, handleidingen en signalisatie.Er was in Bavegem ook nieuws over de printpromocampagne 'De Indrukmakers' die deze zomer zal aanwezig zijn in het Q-Beach House van radiozender Qmusic in Oostende. Het Q-Beach House opent op zaterdag 29 juni. Twee maanden lang ontvangt de populaire radiozender er massa's volk met liveradio, een terras met hapjes en drankjes en livemuziek.Daarnaast werkt het team van 'De Indrukmakers' ook aan een vijftal bedrijfsfilmpjes die draaien rond nice products, happy employees en sustainability. "De testimonials zijn bedoeld om uit te spelen op social media", zegt Marc Vandenbroucke, de general manager van Febelgra.