Vorig jaar heeft HelloPrint de CO2-uitstoot van het bedrijf met 29 procent teruggebracht tot een totaal van 1.759 ton CO2e. "Deze vermindering is grotendeels te danken aan gerichte maatregelen in Scope 3-emissies en een verhoogde operationele efficiëntie", stelt het bedrijf. "Het behalen van de B Corp-certificering is een belangrijke mijlpaal, maar het is nog maar het begin", zegt Hans Scheffer, de CEO. Zo breidde het printplatform het milieuvriendelijke productaanbod uit, waarbij 85 procent van de best verkopende producten reeds een duurzaam alternatief heeft. Daarnaast heeft de introductie van 'Merch by HelloPrint', een nieuw submerk dat zich richt op merkartikelen en promotionele producten, het duurzame aanbod verder uitgebreid.

Nog werk aan de winkel

Volgens HelloPrint blijven de conversiepercentages voor eco-verkopen laag. "Wat aangeeft dat er meer daadkracht nodig is om duurzame keuzes tot norm te verheffen", duidt het bedrijf. Hoewel 56 procent van de bestellingen tegenwoordig wordt geproduceerd door partners met hoge duurzame standaarden, is het uiteindelijke doel 90 procent. "Logistieke verbeteringen, zoals een toename van 236 procent in brievenbusleveringen, hebben - mede - de uitstoot verminderd, maar er is blijvend werk nodig om de ecologische voetafdruk verder te verkleinen", stelt HelloPrint. "Onze uitdagingen zijn complex en vereisen gezamenlijke inspanningen op alle niveaus van onze organisatie", zegt Isabelle de Wolf, de VP Sustainability bij HelloPrint.

Netto nul-uitstoot in 2030

"Ons doel is om in 2030 netto nul-uitstoot te bereiken, en we zullen onze activiteiten en productaanbod blijven innoveren en verbeteren om dit ambitieuze doel te realiseren", bevestigt Hans Scheffer. Doelstellingen zijn onder andere om ervoor te zorgen dat alle verpakkingen plasticvrij worden en gemaakt worden van gerecycleerd materiaal. Ook streeft het bedrijf ernaar om voor meer dan 85 procent van de producten informatie te verstrekken over de ecologische en sociale impact, zodat klanten duurzamere keuzes kunnen maken.

Isabelle de Wolf, de VP Sustainability bij HelloPrint.
Vorig jaar heeft HelloPrint de CO2-uitstoot van het bedrijf met 29 procent teruggebracht tot een totaal van 1.759 ton CO2e. "Deze vermindering is grotendeels te danken aan gerichte maatregelen in Scope 3-emissies en een verhoogde operationele efficiëntie", stelt het bedrijf. "Het behalen van de B Corp-certificering is een belangrijke mijlpaal, maar het is nog maar het begin", zegt Hans Scheffer, de CEO. Zo breidde het printplatform het milieuvriendelijke productaanbod uit, waarbij 85 procent van de best verkopende producten reeds een duurzaam alternatief heeft. Daarnaast heeft de introductie van 'Merch by HelloPrint', een nieuw submerk dat zich richt op merkartikelen en promotionele producten, het duurzame aanbod verder uitgebreid.Volgens HelloPrint blijven de conversiepercentages voor eco-verkopen laag. "Wat aangeeft dat er meer daadkracht nodig is om duurzame keuzes tot norm te verheffen", duidt het bedrijf. Hoewel 56 procent van de bestellingen tegenwoordig wordt geproduceerd door partners met hoge duurzame standaarden, is het uiteindelijke doel 90 procent. "Logistieke verbeteringen, zoals een toename van 236 procent in brievenbusleveringen, hebben - mede - de uitstoot verminderd, maar er is blijvend werk nodig om de ecologische voetafdruk verder te verkleinen", stelt HelloPrint. "Onze uitdagingen zijn complex en vereisen gezamenlijke inspanningen op alle niveaus van onze organisatie", zegt Isabelle de Wolf, de VP Sustainability bij HelloPrint."Ons doel is om in 2030 netto nul-uitstoot te bereiken, en we zullen onze activiteiten en productaanbod blijven innoveren en verbeteren om dit ambitieuze doel te realiseren", bevestigt Hans Scheffer. Doelstellingen zijn onder andere om ervoor te zorgen dat alle verpakkingen plasticvrij worden en gemaakt worden van gerecycleerd materiaal. Ook streeft het bedrijf ernaar om voor meer dan 85 procent van de producten informatie te verstrekken over de ecologische en sociale impact, zodat klanten duurzamere keuzes kunnen maken.