"Het is geen geheim dat de wereld van het drukwerk enorm veranderd is. De digitale technologie heeft de manier waarop we leven en communiceren, grondig door elkaar gegooid. Vandaag vragen we drukkers niet meer alleen om klassiek drukwerk te leveren, maar vragen we een complete dienstverlening op het vlak van multimediale communicatie," schrijft Intergraf in een mededeling.

"Wat willen we zeggen met drukwerk en digitale communicatie? Gewoon dat de grafische bedrijven actief zijn op het domein van de communicatie, ongeacht of die een gedrukte of digitale vorm heeft. De drukkers krijgen met uiteenlopende vragen te maken - marketingdiensten, online oplossingen, digitale druk, gebruik van QR-codes, integratie van digitale elementen in het drukwerk, enz. - en ze kunnen daarop inspelen. We moeten niet bang zijn van die technologieën; integendeel, we moeten ze toepassen."

"Drukkers hebben de kennis, de ervaring en de capaciteit die nodig zijn om een ruime waaier hedendaagse communicatiediensten te leveren," onderstreept Beatrice Klose, secretaris-generaal van Intergraf. "Ze staan in een sterke uitgangspositie om de bestaande relatie met hun klanten voort uit te bouwen. We zien meer en meer bedrijven die de nieuwe technologieën omarmd hebben, naar de voorhoede opschuiven. En we zijn ervan overtuigd dat het van levensbelang is, voor het succes van de sector, om die uitdagingen aan te nemen en om de mogelijkheden die deze gewijzigde context inhoudt, te grijpen - met een open geest en op een soepele manier."

Het persbericht gaat voort: "Drukwerk en digitaal zijn de twee zijden van één medaille - de communicatie. Ze werken samen in het voordeel van de klant en de drukker. We zullen nooit in een uitsluitend digitale wereld leven, maar we kunnen ook niet in de tijd naar een predigitale wereld terugkeren. Drukwerk en digitaal zijn beide krachtige en elkaar aanvullende vormen van communicatie. Intergraf wil beide vertegenwoordigen."

"Het is geen geheim dat de wereld van het drukwerk enorm veranderd is. De digitale technologie heeft de manier waarop we leven en communiceren, grondig door elkaar gegooid. Vandaag vragen we drukkers niet meer alleen om klassiek drukwerk te leveren, maar vragen we een complete dienstverlening op het vlak van multimediale communicatie," schrijft Intergraf in een mededeling. "Wat willen we zeggen met drukwerk en digitale communicatie? Gewoon dat de grafische bedrijven actief zijn op het domein van de communicatie, ongeacht of die een gedrukte of digitale vorm heeft. De drukkers krijgen met uiteenlopende vragen te maken - marketingdiensten, online oplossingen, digitale druk, gebruik van QR-codes, integratie van digitale elementen in het drukwerk, enz. - en ze kunnen daarop inspelen. We moeten niet bang zijn van die technologieën; integendeel, we moeten ze toepassen." "Drukkers hebben de kennis, de ervaring en de capaciteit die nodig zijn om een ruime waaier hedendaagse communicatiediensten te leveren," onderstreept Beatrice Klose, secretaris-generaal van Intergraf. "Ze staan in een sterke uitgangspositie om de bestaande relatie met hun klanten voort uit te bouwen. We zien meer en meer bedrijven die de nieuwe technologieën omarmd hebben, naar de voorhoede opschuiven. En we zijn ervan overtuigd dat het van levensbelang is, voor het succes van de sector, om die uitdagingen aan te nemen en om de mogelijkheden die deze gewijzigde context inhoudt, te grijpen - met een open geest en op een soepele manier." Het persbericht gaat voort: "Drukwerk en digitaal zijn de twee zijden van één medaille - de communicatie. Ze werken samen in het voordeel van de klant en de drukker. We zullen nooit in een uitsluitend digitale wereld leven, maar we kunnen ook niet in de tijd naar een predigitale wereld terugkeren. Drukwerk en digitaal zijn beide krachtige en elkaar aanvullende vormen van communicatie. Intergraf wil beide vertegenwoordigen."