Met de headline "Print: Seen! Lean & Green" wil PrintCity duidelijk maken dat de toekomst van de gedrukte media een mengeling zal zijn van verschillende scenario's voor verschillende marktsegmenten, economieën en culturen. Er zal echter steeds een dubbele strategie moeten toegepast worden om het succes van drukwerk te optimaliseren.

In de eerste plaats moet gedrukte communicatie gezien worden. Het moet op eigen benen kunnen staan en gewaardeerd worden als een doelmatig medium. Drukwerk moet tevens het resultaat zijn van een slanke en groene productiestrategie om winstgevend en duurzaam te kunnen zijn. Die dubbele strategie wordt in twee bij elkaar horende publicaties die gebundeld zijn in één boek, uit de doeken gedaan.

Het boek is het resultaat van de input van leden van PrintCity en verenigingen, de Stuttgart Media University, FIPP (de wereldwijde tijdschriftenorganisatie), de University of Swansea en Print Power. PrintCity tracht de competenties van alle actoren van de grafische ketting bij elkaar te brengen en aan elkaar te koppelen.

Voor een exemplaar in het Engels of Duits surft u naar de PrintCity website. De PDF-versies van het boek kan u downloaden via deze link.

Met de headline "Print: Seen! Lean & Green" wil PrintCity duidelijk maken dat de toekomst van de gedrukte media een mengeling zal zijn van verschillende scenario's voor verschillende marktsegmenten, economieën en culturen. Er zal echter steeds een dubbele strategie moeten toegepast worden om het succes van drukwerk te optimaliseren.In de eerste plaats moet gedrukte communicatie gezien worden. Het moet op eigen benen kunnen staan en gewaardeerd worden als een doelmatig medium. Drukwerk moet tevens het resultaat zijn van een slanke en groene productiestrategie om winstgevend en duurzaam te kunnen zijn. Die dubbele strategie wordt in twee bij elkaar horende publicaties die gebundeld zijn in één boek, uit de doeken gedaan.Het boek is het resultaat van de input van leden van PrintCity en verenigingen, de Stuttgart Media University, FIPP (de wereldwijde tijdschriftenorganisatie), de University of Swansea en Print Power. PrintCity tracht de competenties van alle actoren van de grafische ketting bij elkaar te brengen en aan elkaar te koppelen.Voor een exemplaar in het Engels of Duits surft u naar de PrintCity website. De PDF-versies van het boek kan u downloaden via deze link.