Roularta heeft ook de productcatalogus en de Luxury Edition, die op drupa uitgedeeld werden, gedrukt. "We hebben alle reden om trots te zijn op de kwaliteit van het drukwerk," verklaarden William Metsu, algemeen directeur van Roularta Printing, en Peter Leroy, productiedirecteur.

Voor het project werden drie rotatiepersen ingeschakeld: de krant werd gedrukt op een Colorman 4-2 die in 2008 geïnstalleerd was en die geconfigureerd is om zowel in heatset als in coldset te drukken. "Op de Colorman met droger bereiken we zo goed als dezelfde kwaliteit als op onze heatsetpersen," zegt William Metsu. "De kwaliteit is onberispelijk, zelfs op glanspapier of op SC-papier, wat bij de keuze van de machine een belangrijk criterium was. De omslag van de catalogus is op een Rotoman gedrukt, met UV-vernis; de catalogus zelf en de Luxury Edition werden op een Lithoman van 72 pagina's gedrukt."

Die drie machines maken deel uit van een groot investeringsprogramma van 100 miljoen euro, dat in 2007 van start gegaan is en dat tot 2015 loopt. Met dat programma wil de onderneming zijn machinepark volledig vernieuwen en de productiecapaciteit uitbreiden. Tegen die achtergrond werd de drukkerij ook uitgebreid van 16.000 tot 45.000 m².

Roularta heeft ook de productcatalogus en de Luxury Edition, die op drupa uitgedeeld werden, gedrukt. "We hebben alle reden om trots te zijn op de kwaliteit van het drukwerk," verklaarden William Metsu, algemeen directeur van Roularta Printing, en Peter Leroy, productiedirecteur. Voor het project werden drie rotatiepersen ingeschakeld: de krant werd gedrukt op een Colorman 4-2 die in 2008 geïnstalleerd was en die geconfigureerd is om zowel in heatset als in coldset te drukken. "Op de Colorman met droger bereiken we zo goed als dezelfde kwaliteit als op onze heatsetpersen," zegt William Metsu. "De kwaliteit is onberispelijk, zelfs op glanspapier of op SC-papier, wat bij de keuze van de machine een belangrijk criterium was. De omslag van de catalogus is op een Rotoman gedrukt, met UV-vernis; de catalogus zelf en de Luxury Edition werden op een Lithoman van 72 pagina's gedrukt." Die drie machines maken deel uit van een groot investeringsprogramma van 100 miljoen euro, dat in 2007 van start gegaan is en dat tot 2015 loopt. Met dat programma wil de onderneming zijn machinepark volledig vernieuwen en de productiecapaciteit uitbreiden. Tegen die achtergrond werd de drukkerij ook uitgebreid van 16.000 tot 45.000 m².