Door de etalage, de rekken met drukvoorbeelden, de tafel en comfortabele fauteuils waarin men een koffie kan drinken, lijkt Skwid op een showroom. Op de verdieping erboven is nog een vergaderruimte ingericht. "We hebben ons geïnspireerd op wat in de bouw- of de keukensector bestaat," legt Wim Eelbode uit, die samen met zijn vrouw Lieve drukkerij De Prest leidt. "Vroeger toonde de aannemer of de schrijnwerker u een catalogus en bouwde hij uw keuken; vandaag heeft de keukenproducent een showroom waarin hij zowel de aannemer als de eindklant ontvangt, en waarin hij alle diensten aanbiedt: klanten kunnen er het project bespreken en tegelijk de meubels en materialen bekijken. Ze zien als het ware al het eindresultaat."

Skwid steunt een beetje op hetzelfde idee: een unieke ontmoetingsplek waar een gedrukt communicatieproject uitgewerkt kan worden. "We willen een platform bieden waar voortverkopers en ontwerpers hun klanten kunnen ontvangen, waar ze de mogelijkheden van het drukwerk kunnen tonen, en waar ze hun projecten kunnen bespreken. Ook particulieren kunnen hier terecht. We denken dat er KMO's en particulieren zijn die twijfelen om zich tot een bureau te wenden, maar die ook niet direct aan de drukker denken als partner om hun project te creëren. Voor die klantengroep willen we de drempel van het 'communicatiepakket' verlagen."

De Prest is een drukkerij en uitgeverij die zich gespecialiseerd heeft in de productie van kalenders en agenda's. Het bedrijf beschikt over drie Heidelberg offsetpersen - een Printmaster 74 (vier kleuren), een Speedmaster 52 (twee kleuren) en een SORM (één kleur). Het bedrijf dat in 2011 honderd jaar bestond, boekte in 2012 een omzet van 1,3 miljoen euro met zeven medewerkers.

Door de etalage, de rekken met drukvoorbeelden, de tafel en comfortabele fauteuils waarin men een koffie kan drinken, lijkt Skwid op een showroom. Op de verdieping erboven is nog een vergaderruimte ingericht. "We hebben ons geïnspireerd op wat in de bouw- of de keukensector bestaat," legt Wim Eelbode uit, die samen met zijn vrouw Lieve drukkerij De Prest leidt. "Vroeger toonde de aannemer of de schrijnwerker u een catalogus en bouwde hij uw keuken; vandaag heeft de keukenproducent een showroom waarin hij zowel de aannemer als de eindklant ontvangt, en waarin hij alle diensten aanbiedt: klanten kunnen er het project bespreken en tegelijk de meubels en materialen bekijken. Ze zien als het ware al het eindresultaat."Skwid steunt een beetje op hetzelfde idee: een unieke ontmoetingsplek waar een gedrukt communicatieproject uitgewerkt kan worden. "We willen een platform bieden waar voortverkopers en ontwerpers hun klanten kunnen ontvangen, waar ze de mogelijkheden van het drukwerk kunnen tonen, en waar ze hun projecten kunnen bespreken. Ook particulieren kunnen hier terecht. We denken dat er KMO's en particulieren zijn die twijfelen om zich tot een bureau te wenden, maar die ook niet direct aan de drukker denken als partner om hun project te creëren. Voor die klantengroep willen we de drempel van het 'communicatiepakket' verlagen."De Prest is een drukkerij en uitgeverij die zich gespecialiseerd heeft in de productie van kalenders en agenda's. Het bedrijf beschikt over drie Heidelberg offsetpersen - een Printmaster 74 (vier kleuren), een Speedmaster 52 (twee kleuren) en een SORM (één kleur). Het bedrijf dat in 2011 honderd jaar bestond, boekte in 2012 een omzet van 1,3 miljoen euro met zeven medewerkers.