Web weergave

Sign & Print Festival op 11 & 12 maart 2020 is een spin-off van de vernieuwde Sign & Print Expo die vorig jaar werd georganiseerd. Het Sign & Print Festival is kleiner maar heeft een enorme interactieve insteek. Creativiteit moet er een prominente plaats krijgen. Grafisch Nieuws zocht organisator Easyfairs op om zich te informeren over het nieuwe festival.

BUSINESS IN FESTIVALSFEER IN GORINCHEM

De Fespa Global Print Expo wordt op het eind van de maand maart in Madrid georganiseerd. Dat heeft alles te maken met de vierjaarlijkse Drupa die van 16 tot 26 juni in Düsseldorf plaatsvindt.

FESPA GLOBAL PRINT EXPO 2020: 24-27 MAART

De verkoop van de activa van het failliette Corelio Printing werd afgesloten in de namiddag van donderdag 5 december 2019. Bijna alle 754 loten werden verkocht. Het gespecialiseerde veilinghuis Troostwijk organiseerde de online veiling. Er waren twee kijkdagen in de rotatiedrukkerij in Erpe-Mere. Wat komt er bij zo een online veiling allemaal kijken? We vroegen het aan Joos Dauwe, Sales Manager van Troostwijk Veilingen.

MET TROOSTWIJK ACHTER DE SCHERMEN VAN DE VEILING

Terwijl het aantal klassieke drukkerijen de voorbije twintig jaar sterk gedaald is, is de markt voor de online druk blijven groeien en steken allerlei nieuwe bedrijfsmodellen in dat segment de kop op. Strategie, positionering, prijzen, producten, investeringen, ... De belangrijkste Europese spelers op de markt van de online druk hebben vooral oog voor die cruciale aspecten. Ondertussen overwegen ook klassieke drukkers om zich op de lokale markt voor e-commerce te begeven.

WEB-TO-PRINT

Amazon, Facebook, Netflix... Die internetreuzen zijn ware meesters in de online verkoop geworden. De artikels hieronder die eerder in Trends Tendances verschenen, belichten de subtiele overtuigingstechnieken (manipulatie) die de internetgebruikers ertoe aanzetten om de inhoud van hun winkelmandje te bevestigen. Sommige van die praktijken zouden, met enige welwillendheid, ook in de e-commerce voor de B2B-sector toegepast kunnen worden.

FACEBOOK, AMAZON, UBER, NETFLIX, STARBUCKS, ENZ.

Websites gebruiken allerlei overtuigingstechnieken om uw belangstelling te wekken en u tot kopen aan te zetten. We lezen geregeld dat er nog maar enkele kamers beschikbaar zijn, of dat anderen ook dat boek hebben gekocht. Aan verkooptrucjes geen gebrek. We zetten er een paar voor u op een rijtje.

9 TRUCJES OM KLANTEN TE OVERTUIGEN

Innovatie en disruptie. De ene primeur na de andere Neuigkeit. Drupa klopt de verwachtingen elke vier jaar hoog op. Maar wat gebeurt er daarna eigenlijk met al die technologiedemonstraties, aangekondigde lanceringen en beloofde productdoorontwikkelingen? Dat valt in de praktijk nogal eens tegen - en dat kan gevolgen hebben voor de uitvoering van uw toekomstplannen.

DRUPA WEKT (TE) HOGE VERWACHTINGEN