Grafisch Nieuws

Web weergave

De Packaging Conference van Intergraf voerde het motto 'Shaping the Future of Print'. Toch ging het er vooral over de toekomst van plastic. De publieke en politieke druk op de verpakkingsindustrie om met duurzame oplossingen te komen, dwingt alle spelers tot innovatie. Maar het ogenschijnlijk breed gedragen streven naar minder plastic en een circulaire keten kan ook op nogal wat kanttekeningen vanuit de branche rekenen.

PACKAGING CONFERENCE IN TEKEN VAN PLASTIC EN MILIEU

De afwerking van drukwerk wordt steeds meer een geïntegreerd onderdeel van het alsmaar efficiënter ingerichte grafische '4.0'-productieproces. Veredeling van dat drukwerk voegt daar nog de noodzakelijke toegevoegde waarde aan toe - juist ook als het gaat om onderscheidend vermogen ten opzichte van elektronische media. Digitalisering speelt ook in de processen na het drukken een steeds grotere rol: zowel op het vlak van de 'post-press'-automatisering, als in de toepassing van digitale druktechnieken bij het veredelen.

AFWERKING EN VEREDELING

Hunkeler, de Zwitserse specialist in randapparatuur voor hoogvolume-printsystemen, slaagt er elke twee jaar in vrijwel alle spelers in deze markt samen te brengen. Tijdens de Innovationdays demonstreren ze de laatste (tussen)stand van zaken in techniek en toepassingen aan een steeds groter en internationaler publiek. Met zo'n 6.500 bezoekers in vier dagen tijd, waaronder zo'n 450 uit de Benelux, was het evenement opnieuw drukker dan de voorgaande editie.

HUNKELER INNOVATIONDAYS 2019

De eerste editie van het Antwerp Poster Festival was met 945 inzendingen een schot in de roos.

945 INZENDINGEN VOOR EERSTE EDITIE

Wie vorige maand een bezoek bracht aan de driedaagse Sign & Print Expo in het Nederlandse Gorinchem kan de complete transformatie niet zijn ontgaan: 'sign' voerde veruit de boventoon op wat twee jaar geleden nog de 'Grafische Vakbeurs & Vakbeurs Sign' heette. Gezien de (internationale) markttrends een logische ontwikkeling, want de aanhoudende groei van het grootformaat-segment biedt immers elke beursbezoeker, sign- of print-geïnteresseerd, nieuw perspectief.

OOK KANSEN VOOR GRAFISCHE BEDRIJVEN