20 procent minder drupa-bezoekers na 7 dagen

14/05/12 om 00:00 - Bijgewerkt op 13/05/12 om 23:59

Bron: Grafisch Nieuws

Na de eerste 7 dagen klokte drupa af op 170.000 bezoekers. Dat is - de terugval werd verwacht door de organisatoren - 20% minder dan in 2008.

De cijfers reflecteren de verregaande structurele veranderingen van de sector in Europa en Noord-Amerika. Het aantal bezoekers uit Zuid- en Centraal Amerika en Afrika steeg daarentegen wel. De drupa-bezoekers kwamen uit 115 verschillende landen.

Bernhard Schreier, President van drupa en CEO van Heidelberg, stelde voor zijn bedrijf een top 5 lijst van landen samen op basis van het aantal geregistreerde orders en leads. Op één staat Duitsland gevolgd door China (haast gelijke hoogte), de VS, de landen uit de Arabische wereld en Japan. Schreier zei te denken dat de interesse uit die landen ook voor zijn collega's geldt. Dat de VS op drie staan, lijkt erop te wijzen dat de grafische industrie er weer aantrekt.

Lees meer over: