Debatteer over de toekomst in de Cube

30/04/12 om 00:00 - Bijgewerkt op 29/04/12 om 23:59

Bron: Grafisch Nieuws

Drupa is meer dan een technologie show en een verkoopplatform van fabrikanten. De drupa Cube is een initiatief van de organisatoren dat tijdens de vorige editie in 2008 werd gelanceerd. Het is een ontmoetingsplaats voor ideeën, waar wordt gediscussieerd over de ontwikkelingen van de industrie in de toekomst. Waar men op zoek gaat naar de toekomstige diensten die productiebedrijven aan hun klanten zullen gaan aanbieden.

Voor het uitgebreid seminarieprogramma dat parallel loopt met de drupa, wordt samengewerkt met partners zoals professionelen uit de reclame en marketing. Er wordt gedebatteerd over de toekomst van kranten, boeken, corporate communication, 3D-printen, dialoog marketing, gedrukte elektronica, enz. Op vrijdag 11 mei is er bijvoorbeeld de' Day of Media Production', bedoeld voor media service providers en marketingverantwoordelijken. Aan bod komen onderwerpen als 360° marketingcommunicatie; hoe snel gebruik maken van diverse mediakanalen (door Adobe); de wereld van de app: hoe met een app-project van start gaan en hoe er de verkoop mee te stimuleren; web-to-media; de dynamische toekomst van papier (een project van Finse studenten met de steun van UPM).

De Day of Media Production start om 10.15 uur en eindigt om 13.30 uur. De Cube bevindt zich in hal 7a, waarin ook een aantal technologiebedrijven met MIS- en web2print-oplossingen onder dak zitten. Waaronder de Belgische bedrijven Chili Publish met een cloud-oplossing voor paginadesign via een web browser en Hybrid Software met workflowcomponenten voor automatisatie.

Lees meer over: