Op het openingsevenement in het Zwitserse hoofdkwartier van de labelpersenbouwer in Sankt Gallen kondigde Dario Urbinati, de CEO van Gallus Group, ook verschillende nieuwigheden in de portfolio aan. Zo lanceerde de topman de nieuwe Heidelberg Customer Portal (HCP) die bijna elk klantcontactpunt automatiseert. Toekomstige versies van de portaal zullen ook voorspellende mogelijkheden bieden met behulp van artificiële intelligentie (AI). "Om de productiviteit te verhogen, onderhoud te verminderen en de winstgevendheid te vergroten", aldus Gallus. "Het nieuwe platform zal klanten naar verwachting gemiddeld tot 35 procent besparen in zowel tijd als geld", claimt de fabrikant.

Totaaloplossing in lijn

In Sankt Gallen werd ook het nieuwe Gallus One inkjetsysteem met conversietechnologie aangekondigd. Deze totaaloplossing in lijn beschikt over een digitale printer met een inline flexostation, een semi-rotatie stansmachine die binnen een minuut van taak kan wisselen en tot 70 m per minuut kan verwerken, en visie-inspectiesystemen om het hoogste kwaliteitsniveau te halen en afval te minimaliseren.

Dario Urbinati, de CEO van Gallus Group.

Het bedrijf kondigt ook de optie aan om een bestaande Gallus ECS 340 flexopers te upgraden met een digitale drukeenheid, waardoor deze wordt getransformeerd in een Gallus Labelfire 340 hybride pers, maar zonder extra investering in het platform. "Dit betekent dat klanten nu toegang hebben tot alle flexibiliteit en veelzijdigheid van digitaal printen met de betrouwbaarheid en precisie van conventioneel printen en verdere verwerkingstechnologie", zegt Gallus.

"Nu etiketten en verpakkingen vijftig procent van de totale omzet van de Heidelberg-groep vertegenwoordigen, spelen de nieuwe digitale en geautomatiseerde oplossingen die Gallus vandaag introduceert, een belangrijke rol in de toekomst van Heidelberg", stelt Ludwin Monz, de CEO van Heidelberg.

Een blik in het gloednieuwe Gallus Experience Center in het Zwitserse Sankt Gallen.
Op het openingsevenement in het Zwitserse hoofdkwartier van de labelpersenbouwer in Sankt Gallen kondigde Dario Urbinati, de CEO van Gallus Group, ook verschillende nieuwigheden in de portfolio aan. Zo lanceerde de topman de nieuwe Heidelberg Customer Portal (HCP) die bijna elk klantcontactpunt automatiseert. Toekomstige versies van de portaal zullen ook voorspellende mogelijkheden bieden met behulp van artificiële intelligentie (AI). "Om de productiviteit te verhogen, onderhoud te verminderen en de winstgevendheid te vergroten", aldus Gallus. "Het nieuwe platform zal klanten naar verwachting gemiddeld tot 35 procent besparen in zowel tijd als geld", claimt de fabrikant.In Sankt Gallen werd ook het nieuwe Gallus One inkjetsysteem met conversietechnologie aangekondigd. Deze totaaloplossing in lijn beschikt over een digitale printer met een inline flexostation, een semi-rotatie stansmachine die binnen een minuut van taak kan wisselen en tot 70 m per minuut kan verwerken, en visie-inspectiesystemen om het hoogste kwaliteitsniveau te halen en afval te minimaliseren.Het bedrijf kondigt ook de optie aan om een bestaande Gallus ECS 340 flexopers te upgraden met een digitale drukeenheid, waardoor deze wordt getransformeerd in een Gallus Labelfire 340 hybride pers, maar zonder extra investering in het platform. "Dit betekent dat klanten nu toegang hebben tot alle flexibiliteit en veelzijdigheid van digitaal printen met de betrouwbaarheid en precisie van conventioneel printen en verdere verwerkingstechnologie", zegt Gallus."Nu etiketten en verpakkingen vijftig procent van de totale omzet van de Heidelberg-groep vertegenwoordigen, spelen de nieuwe digitale en geautomatiseerde oplossingen die Gallus vandaag introduceert, een belangrijke rol in de toekomst van Heidelberg", stelt Ludwin Monz, de CEO van Heidelberg.