Heidelberg klaar voor volgend hoofdstuk

15/06/15 om 08:15 - Bijgewerkt om 08:15

Bron: Grafisch Nieuws

Vorige week opende Heidelberg haar nieuwe Print Media Center in Wiesloch. De showroom staat symbool voor de nieuwe strategie, die bovendien wordt verbeeld met een nieuwe huisstijl en logo.

Heidelberg klaar voor volgend hoofdstuk

"We zijn klaar voor de toekomst. We hebben de basis gelegd voor duurzame groei en winstgevenheid", aldus bestuurslid Harald Weimer, die de wegens ziekte verhinderde topman Gerold Linzbach verving.

Voortaan staan de voordelen voor de klant centraal in het aanbod van Heidelberg. "We zijn meer dan machines", benadrukt de persenbouwer daarbij tijdens de opening van het nieuwe Print Media Center. De in het logo en huisstijl overal terugkerende kleuren blauw, groen en geel staan voor respectievelijk de machines, de verbruiksgoederen en de services.

De laatste twee categorieën vormen een steeds belangrijker deel van de totale omzet van Heidelberg. Die moet dit jaar weer groeien, evenals de winst. In boekjaar 2013/14 werd voor het eerst sinds jaren geen verlies meer gemaakt, maar dat lukte in 2014/15 niet "vooral vanwege speciale eenmalige lasten", aldus Weimer. De overname van het Belgische chemiebedrijfje BluePrint en de inlijving van de PSG-groep (met onder andere Plantin en Tetterode) zorgen volgens Weimer alleen al voor 100 miljoen euro meer omzet.

Lees meer over: