Neopost, nieuwe distributeur van Roland DG

02/03/15 om 00:00 - Bijgewerkt op 01/03/15 om 23:59

Bron: Grafisch Nieuws

Neopost heeft niet alleen zijn visuele identiteit vernieuwd, maar ook zijn activiteiten uitgebreid. Het bedrijf dat in de postverwerking gespecialiseerd is, heeft een nieuwe afdeling 'Grafische afwerking' in het leven geroepen en werkt nu samen met Roland DG om de grootformaatprinters van die constructeur in België te distribueren.

Neopost, nieuwe distributeur van Roland DG

Neopost neemt een leiderspositie in op het vlak van post- en pakjesverwerking, verzenddiensten en digitale communicatie. Met de afdeling 'Grafische afwerking' komt daar een vierde activiteitendomein bij. Vanuit zijn vestiging in Zaventem verzorgt Neopost nu de verkoop en service van het gamma professionele inkjetprinters van Roland DG. Een aanbod dat ook UV-printers, printers met thermische sublimatie en snijplotters omvat.

De samenwerking tussen Neopost en Roland is niet volledig nieuw. De twee bedrijven werken immers al sinds verscheidene jaren samen in Ierland en Denemarken. Johan Struyfs, Sales Manager bij Roland DG Central Europe, legt uit waarom zijn bedrijf met Neopost wil samenwerken: "Met een uitgebreide en diverse klantenbasis van onder meer postbezorgingsbedrijven, overheden, banken, hotels en verzekeringsmaatschappijen spreekt Neopost klantengroepen aan buiten de sign-markt. Voor Roland DG is dit een zeer waardevolle aanvulling op ons bestaande dealernetwerk"

Bij Neopost legt Thanassis Thomopoulos, Marketing Director BeNeLux, uit waarom het bedrijf de stap naar de grootformaatprinters zet: "Hoewel we al bijna 100 jaar een leidende positie bij mailingsystemen en documentbeheer innemen, willen we onze klanten nieuwe antwoorden bieden op de steeds belangrijker wordende vraag naar de personalisatie van communicatiedragers. Grootformaatprinters zijn hierin een zeer belangrijke schakel. Dat soort van printers is heel flexibel, heeft geen opstartkosten en kan elke print zonder extra kosten personaliseren."

De samenwerking past in de nieuwe strategie van Neopost dat zijn merkimago volledig vernieuwd heeft. De nieuwe visuele identiteit van de producent van frankeermachines, die begin februari 2015 voorgesteld werd, is de vertaling van de zoektocht naar een nieuwe positionering in de digitale wereld. Denis Delvaux, Web en Marcom Manager bij Neopost, licht toe: "We werken in een wereld waarin het internet almaar belangrijker wordt en waarin de behoefte aan personalisatie toeneemt. Post verzenden is dus niet langer meer genoeg. We hebben de software waarmee bedrijven via verschillende kanalen een gepersonaliseerde communicatie kunnen voeren, maar het ontbrak ons aan het grafische luik. Daarom hebben we de afdeling 'Grafische afwerking' opgericht, in samenwerking met Roland DG dat dezelfde kwaliteitswaarden als wij nastreeft."

Neopost organiseert van 30 maart tot 2 april opendeurdagen in zijn vestiging in Zaventem. De geïnteresseerde bezoekers krijgen de kans om met de eerste printers die in de showroom van Neopost opgesteld staan, te experimenteren: de Versacamm VS-540i en de VersaStudio BN-20. Het wordt meteen ook een gelegenheid om met de vernieuwde identiteit van Neopost kennis te maken.

Lees meer over: