Simian wil zich nog meer gaan toeleggen op grootformaat drukwerk zoals vlaggen, banners, spandoeken en plaatmaterialen. Ook de stijgende vraag naar plexiglas, aluminium en textiel wil het bedrijf met de uitbreiding kunnen blijven beantwoorden.

De extra oppervlakte in Westerbroek in Groningen, de noordelijkste provincie van Nederland, schept bovendien ruimte voor 75 banen.

Directeur en oprichter Wouter Haan startte Reclameland in 2007 naast zijn goedlopende reclamebureau, vertelde hij in 2015 aan Grafisch Nieuws. "Het concept was eenvoudig: we gaan online reclamedrukwerk verkopen. Je krijgt vooraf het geld binnen, waarna je de opdracht zo efficiënt mogelijk bij de juiste drukker laat produceren." Het succes groeide en in 2010 investeert hij in een eigen machinepark: "Op die manier heb je volledige controle over de productie. Je kunt sneller en flexibel schakelen en daarmee je klanten beter bedienen." Sinds 2011 is hij ook met succes actief op de Belgische markt.

De oplevering van het nieuwe pand - waarvoor 2.000 vrachtwagens met zand, 350 heipalen van 22 meter en 750 ton aan staal nodig zijn - staat voor eind 2019 op de agenda.

Simian wil zich nog meer gaan toeleggen op grootformaat drukwerk zoals vlaggen, banners, spandoeken en plaatmaterialen. Ook de stijgende vraag naar plexiglas, aluminium en textiel wil het bedrijf met de uitbreiding kunnen blijven beantwoorden.De extra oppervlakte in Westerbroek in Groningen, de noordelijkste provincie van Nederland, schept bovendien ruimte voor 75 banen. Directeur en oprichter Wouter Haan startte Reclameland in 2007 naast zijn goedlopende reclamebureau, vertelde hij in 2015 aan Grafisch Nieuws. "Het concept was eenvoudig: we gaan online reclamedrukwerk verkopen. Je krijgt vooraf het geld binnen, waarna je de opdracht zo efficiënt mogelijk bij de juiste drukker laat produceren." Het succes groeide en in 2010 investeert hij in een eigen machinepark: "Op die manier heb je volledige controle over de productie. Je kunt sneller en flexibel schakelen en daarmee je klanten beter bedienen." Sinds 2011 is hij ook met succes actief op de Belgische markt.De oplevering van het nieuwe pand - waarvoor 2.000 vrachtwagens met zand, 350 heipalen van 22 meter en 750 ton aan staal nodig zijn - staat voor eind 2019 op de agenda.