Het bedrijf is de eerste drukkerij in Nederland die dit populaire medium inzet. "We willen onze klanten nog beter helpen", legt At van der Velde (Manager Klantenservice) uit: "Het maakt ons niet uit via welk kanaal. De klant mag kiezen."

Klant kiest

Klanten willen graag snel, vriendelijk en met kennis van zaken te woord worden gestaan, weet At van der Velde: "Ze mogen daarbij zelf kiezen hoe ze met ons willen communiceren. Dat kan per telefoon en e-mail of bijvoorbeeld in een persoonlijk gesprek in onze drukkerij. Maar steeds vaker kiezen ze daarnaast voor Facebook of Twitter. En we hebben het gebruik van chat ook enorm snel zien groeien."

Met de groeiende populariteit van WhatsApp - Nederland telt bijna 10 miljoen gebruikers - is de toevoeging van dit medium een logische volgende stap: 'Een aantal mooie bedrijven zoals Coolblue, Ditzo en Transavia is ons hierin voorgegaan. Wij zijn graag de eerste in de grafische industrie, ook met dit initiatief."

Snel en goed helpen

DrukwerkMAX koppelt het WhatsApp-kanaal nu aan haar geavanceerde systeem waarin ook alle klantcontacten via de andere kanalen worden verwerkt. "Op die manier zien we bij bestaande klanten dus direct wie wij voor ons hebben en over welke opdracht zijn vraag gaat. Een binnenkomend WhatsApp-bericht wordt verrijkt met alle beschikbare gegevens, zodat we de klant snel en goed kunnen helpen."

Extra kanaal

Van der Velde verwacht dat het WhatsApp-kanaal vooral zal worden gebruikt om korte vragen te stellen: "Klanten gebruiken Facebook en Twitter met name om hun mening over ons bedrijf te geven. Via chat kunnen we een bezoeker op onze website direct verder helpen. En als iemand dringend antwoord nodig heeft op een vraag, dan zal hij waarschijnlijk toch even de telefoon pakken. Met WhatsApp bieden we nu een extra kanaal voor kort en bondig direct contact. Wij willen de klant langs elk kanaal optimaal kunnen bedienen."

Het bedrijf is de eerste drukkerij in Nederland die dit populaire medium inzet. "We willen onze klanten nog beter helpen", legt At van der Velde (Manager Klantenservice) uit: "Het maakt ons niet uit via welk kanaal. De klant mag kiezen."Klant kiest Klanten willen graag snel, vriendelijk en met kennis van zaken te woord worden gestaan, weet At van der Velde: "Ze mogen daarbij zelf kiezen hoe ze met ons willen communiceren. Dat kan per telefoon en e-mail of bijvoorbeeld in een persoonlijk gesprek in onze drukkerij. Maar steeds vaker kiezen ze daarnaast voor Facebook of Twitter. En we hebben het gebruik van chat ook enorm snel zien groeien." Met de groeiende populariteit van WhatsApp - Nederland telt bijna 10 miljoen gebruikers - is de toevoeging van dit medium een logische volgende stap: 'Een aantal mooie bedrijven zoals Coolblue, Ditzo en Transavia is ons hierin voorgegaan. Wij zijn graag de eerste in de grafische industrie, ook met dit initiatief."Snel en goed helpenDrukwerkMAX koppelt het WhatsApp-kanaal nu aan haar geavanceerde systeem waarin ook alle klantcontacten via de andere kanalen worden verwerkt. "Op die manier zien we bij bestaande klanten dus direct wie wij voor ons hebben en over welke opdracht zijn vraag gaat. Een binnenkomend WhatsApp-bericht wordt verrijkt met alle beschikbare gegevens, zodat we de klant snel en goed kunnen helpen."Extra kanaalVan der Velde verwacht dat het WhatsApp-kanaal vooral zal worden gebruikt om korte vragen te stellen: "Klanten gebruiken Facebook en Twitter met name om hun mening over ons bedrijf te geven. Via chat kunnen we een bezoeker op onze website direct verder helpen. En als iemand dringend antwoord nodig heeft op een vraag, dan zal hij waarschijnlijk toch even de telefoon pakken. Met WhatsApp bieden we nu een extra kanaal voor kort en bondig direct contact. Wij willen de klant langs elk kanaal optimaal kunnen bedienen."