De studie was veeleer kleinschalig: vier multiple choice vragen en 125 respondenten uit de hele wereld.

De resultaten daarvan zijn nu vrijgegeven: ongeveer twee derde van de uitgeverijen, corporate publishers, reclamebureaus en marketingafdelingen die meegewerkt hebben, zetten de invoering van multichannel-publishing-strategieën in 2014 hoog bovenaan hun prioriteitenlijstje. Interessant om zien is welke uitvoerkanalen voor de ondernemingen van belang zijn: 59,2% van de respondenten geeft de voorkeur aan een combinatie van print, internet, mobiel, tablet en sociale media. Moderne communicatie moet immers van meerdere kanalen gebruik maken, en daarbij is voor 21,6% van de respondenten print het belangrijkste kanaal.

Redenen om sociale media - vooral Facebook, Twitter en Youtube - te gebruiken, zijn de verhoging van de merkbekendheid (71,2%), de interactie met de klanten (64,8%), het bereiken van nieuwe klanten in bestaande markten (52,8%) en het ontsluiten van nieuwe markten (41,6%).

Wie inhoud wil doorgeven, moet vandaag meerdere kanalen gebruiken. Dat is duidelijk. Maar even duidelijk is dat er geen ideale strategie is om relevante doelgroepen te bereiken. De studie besluit dan ook dat oplossingen voor publishing en Digital Asset Management voldoende open en flexibel moeten zijn om elke strategie en elke werkstroom te ondersteunen.

De studie was veeleer kleinschalig: vier multiple choice vragen en 125 respondenten uit de hele wereld.De resultaten daarvan zijn nu vrijgegeven: ongeveer twee derde van de uitgeverijen, corporate publishers, reclamebureaus en marketingafdelingen die meegewerkt hebben, zetten de invoering van multichannel-publishing-strategieën in 2014 hoog bovenaan hun prioriteitenlijstje. Interessant om zien is welke uitvoerkanalen voor de ondernemingen van belang zijn: 59,2% van de respondenten geeft de voorkeur aan een combinatie van print, internet, mobiel, tablet en sociale media. Moderne communicatie moet immers van meerdere kanalen gebruik maken, en daarbij is voor 21,6% van de respondenten print het belangrijkste kanaal. Redenen om sociale media - vooral Facebook, Twitter en Youtube - te gebruiken, zijn de verhoging van de merkbekendheid (71,2%), de interactie met de klanten (64,8%), het bereiken van nieuwe klanten in bestaande markten (52,8%) en het ontsluiten van nieuwe markten (41,6%).Wie inhoud wil doorgeven, moet vandaag meerdere kanalen gebruiken. Dat is duidelijk. Maar even duidelijk is dat er geen ideale strategie is om relevante doelgroepen te bereiken. De studie besluit dan ook dat oplossingen voor publishing en Digital Asset Management voldoende open en flexibel moeten zijn om elke strategie en elke werkstroom te ondersteunen.