Verstraete IML gaat 40 medewerkers aanwerven

12/05/14 om 00:00 - Bijgewerkt op 11/05/14 om 23:59

Bron: Grafisch Nieuws

www.40jobs.be: het innovatieve bedrijf Verstraete IML start een grootschalige wervingscampagne. Het bedrijf breidt zijn medewerkersbestand in 2014 uit van 430 naar 470. De eerste stap in een uitgebreide groeistrategie.

Verstraete IML gaat 40 medewerkers aanwerven

Uit het persbericht

40 extra in 2014, 200 tegen 2020

De economie slabakt, maar met Verstraete IML gaat het goed. CEO Koen Verstraete heeft een ambitieus groeiplan: "IML is een groeimarkt en wij streven naar een behoud van ons wereldaandeel (33 procent). Ons personeelsbestand moet daarom tegen 2020 van 430 naar 600 mensen groeien." De investering in mensen is een bewuste keuze. Verstraete: "Wij geven onze medewerkers geen job, maar een loopbaan. Zij zijn ons kapitaal. Via continue interne opleidingen maken wij van iedere medewerker een vakspecialist. Wij communiceren open. Dat zorgt voor tevreden mensen die blijven." Ook schoolverlaters of andere leergierigen die niet uit de grafische sector komen, zijn welkom bij Verstraete IML. De veertig nieuwe krachten worden ingezet in verschillende afdelingen.

Innoverende uv-technologie

Verstraete: "Wij investeren dit jaar op drie niveaus: personeel, infrastructuur en technologie. We breiden de site in Maldegem uit, installeren nieuwe drukpersen en starten met uv-druktechnologie. UV-inkten zijn sterk geëvolueerd en nu volkomen voedselveilig. Zo kunnen we nu ook hoogglansetiketten aanbieden, alsook labels geschikt voor pasteurisatie en sterilisatie. Zo verbreden wij ons marktbereik."

Wereldmarktleider in mould labelling

Verstraete IML is een wereldspeler in in mould labelling. Het bedrijf bedrukt etiketten op polypropyleen die worden versmolten met de verpakking, zodat label en verpakking één naadloos geheel vormen. Verstraete IML - vroeger Drukkerij Verstraete - heeft 25 jaar ervaring in IML en is al 15 jaar wereldmarktleider. De productie van de labels gebeurt volledig in België: in Maldegem en Ursel. 70 procent van de labels blijft binnen Europa, 30 procent wordt geëxporteerd naar Azië, het Midden-Oosten, Rusland, Noord- en Zuid-Amerika.

Lees meer over: