Voor de negende editie van Het Congres heeft VIGC sprekers van binnen en buiten de grafische industrie uitgenodigd. Het is de bedoeling dat ze met interessante inzichten en case studies zullen inspireren en aan het denken zetten. "Vanuit verschillende invalshoeken onderne...

Voor de negende editie van Het Congres heeft VIGC sprekers van binnen en buiten de grafische industrie uitgenodigd. Het is de bedoeling dat ze met interessante inzichten en case studies zullen inspireren en aan het denken zetten. "Vanuit verschillende invalshoeken ondernemerschap, digitalisatie en technologische innovatie belichten is ons doel", stelt VIGC. De sprekerslijst is gevarieerd met onder meer Ann Wauters, assistent-basketbalcoach Chicago Sky WNBA en ex-Belgian Cat, die het congrespubliek zal inspireren met 'How to win the game of life'. Verder zijn er drie presentaties die ingaan op de vraag 'How do they do it?'. Kristiaan De Beukelaer, de CFO van Mediahuis, schetst het verhaal van het bedrijf: van regionale uitgever tot Europese mediagroep. Louis De Nolf, de CEO van Duomedia, heeft het over doordacht leiderschap: hoe zich profileren als expert. En Tom van Uffelen, zaakvoerder, en Marnix Van de Cauter, CEO van Universitas Digital Printing, gaan in op duurzame producten, procesoptimalisatie en sociaal engagement als motor voor groei. De sessies worden afgewisseld met een panelgesprek rond digitalisering en technologische innovatie in de grafische sector en een debat over samenwerking en partnerships in de grafische industrie. Trendwatcher en futurist Richard van Hooijdonk sluit af met een uiteenzetting over 'De leider van morgen'.