Grafisch Nieuws

cover Grafisch Nieuws

Lees nr. 01 | 24 januari 2019

Web weergave

Wie goed kijkt, ziet gelukkig genoeg positiefs en moois in de branche gebeuren. Daarom zetten we, bij de start 2019, hier onze loep nog even op een fijne selectie berichten die anders wellicht zouden zijn ondergesneeuwd.

GOED NIEUWS

Het jaar begint met de spreekwoordelijke schone lei, maar al snel herneemt de dagelijkse gang van zaken zich weer. Om ervoor te zorgen dat we 2019 straks toch weer wat beter kunnen afsluiten dan we eraan begonnen, signaleert Grafisch Nieuws enkele belangwekkende trends en voorziet ze bovendien van een wensenlijstje. Doe er uw voordeel mee.

DEZE TRENDS WIJZEN DE WEG

Ondernemers kijken graag vooruit: op naar een succesvol 2019! Maar wat is u eigenlijk bijgebleven van groot en klein branchenieuws uit 2018? Vul de ontbrekende woorden aan in de 18 koppen uit onze voorbije GN Express nieuwsbrieven en test of u alles nog op een rijtje heeft.

DE SLIMSTE GRAFICUS

Aanvankelijk was 2019 voorbestemd een Drupa-jaar te worden. Dat ging echter op het laatste moment niet door. Gelukkig maar, want dat geeft u nu nog een heel jaar extra de tijd waarin u zich goed kunt voorbereiden op 2020 - namelijk wél het eerstvolgende Drupa-jaar.

ONDERWEG NAAR 2020

'Industry 4.0' werd al tot mega-trend van Drupa 2016 verklaard nog voordat de beurs haar deuren opende. En, toegegeven, het fenomeen stak overal de kop op: offsetpersen, bindstraten en zelfs banderol-leermachines werden in Düsseldorf gepresenteerd als cyber-connected systems. Inmiddels blijken de beloftes van de alles-verbindende cloud bepaald geen gebakken lucht. De fabrikanten pakken door, dus een slimme drukkerij bereidt zich maar beter goed voor.

LAAT 'INDUSTRY 4.0' U VOORAL NIET VERRASSEN

"Battle of the senses" is een boek met 52 unieke recepten met chocolade en champagne. Het is een uitgave van Agfa Graphics. Mathildestudios uit Grembergen was verantwoordelijk voor het concept, de vormgeving en de productiebegeleiding.

CHAMPAGNE, CHOCOLADE EN PRINT

Dit mag dan al het tijdperk van de smartphone en de tablet zijn, toch lijkt er in België opnieuw meer interesse voor de papieren kalender te groeien. Die interesse komt vooral van de bedrijfswereld waarvoor de kalender een onmisbaar instrument blijft om te netwerken.

MEER DAN 4 MILJOEN KALENDERS PER JAAR