Uit het magazine

Op de vakbeurs Sign2Com in Kortrijk organiseerde ons zusterblad M&C Magazine in samenwerking met FESPA België een businessdebat over de toekomst van de branche. Met vier ondernemers gingen we in gesprek over onder andere de economische conjunctuur, de uitdagingen voor onze beleidsmakers in het verkiezingsjaar 2024, het investeringsklimaat en de weg naar meer duurzaamheid in de sector.

Uit het magazine

Voor de negende editie van Het Congres van VIGC zakten zo'n 200 deelnemers af naar congrescentrum Lamot in Mechelen. De congresgangers kregen een ambitieus programma voorgeschoteld met prikkelende sprekers uit binnen- en buitenland afgewisseld met meer down-to-earth debatten met lokale ondernemers over prangende kwesties zoals automatisering, productiviteit, creativiteit en productinnovatie. Een impressie.

Uit het magazine

Investeren in toner- of inkjettechnologie? Wat ook uw specialiteit is - commercieel drukwerk of verpakkingstoepassingen - het blijft een belangrijk (financieel) vraagstuk. Om een helder beeld te krijgen van het meest recente aanbod, maakt Grafisch Nieuws een overzicht van wat printerfabrikanten dit jaar hebben gelanceerd.

Uit het magazine

Labelexpo Europe, afgelopen september voor de laatste maal in Brussel, maakte duidelijk hoe de labelindustrie in hoog tempo een transformatie ondergaat. Eigenlijk wordt alles, van workflow tot drukpers, digitaal - met uitzondering van de labels zelf (al rukt de technologie ook daar steeds verder op). Data en automatisering maken het productieproces beter voorspelbaar, efficiënter en duurzamer.

Uit het magazine

In oktober publiceerde FESPA de belangrijkste conclusies van de Print Census 2023. De enquête werd uitgevoerd in samenwerking met InfoTrends, een divisie van Keypoint Intelligence. De Print Census verduidelijkt welke impact de almaar hogere eisen op het vlak van duurzaamheid en de evoluties in de klantenvraag hebben op de economische modellen en investeringsplannen van de bedrijven.

Uit het magazine

Digital signage rukt op in de openbare ruimte en in organisaties. Beeldschermen bieden voordelen boven conventionele uitingen. We staan nog maar aan het begin van de ontwikkeling en nu al zijn de mogelijkheden vrijwel onbeperkt. Toch worden die mogelijkheden nog maar mondjesmaat benut en daar liggen de kansen voor de creatieve signmaker.