Tijdens Drupa werden verschillende samenwerkingen, partnerships en allianties aangekondigd. Zo pakte HP uit met een strategische samenwerking met het Australische ontwerpplatform Canva. De samenwerking tussen HP en Canva moet zowel de Canva-community, goed voor meer dan 185 ...

Tijdens Drupa werden verschillende samenwerkingen, partnerships en allianties aangekondigd. Zo pakte HP uit met een strategische samenwerking met het Australische ontwerpplatform Canva. De samenwerking tussen HP en Canva moet zowel de Canva-community, goed voor meer dan 185 miljoen maandelijkse gebruikers, als printproductiebedrijven die met HP-technologie werken, ten goede komen. "Zodat iedereen die visuele content creëert op het Canva-platform naadloos kan ontwerpen en printen binnen een volledig geïntegreerd systeem", klinkt het. Canva is opgericht in 2013. Vier jaar later werd Canva Print gelanceerd waarmee gebruikers een breed scala aan producten kunnen ontwerpen en printen - van visitekaartjes, brochures, flyers, stickers, marketingmateriaal, met aanpassingsopties, en zelfs kleding. Het platform heeft een exponentiële groei doorgemaakt met naar eigen zeggen miljoenen bestellingen per jaar. Het ontwerpplatform wil haar printservice tegen 2026 uitbreiden naar 150 landen. Dat moet de doorlooptijden verkorten en de ecologische voetafdruk verkleinen door lokaal te printen. "We zijn verheugd om samen te werken met HP om de uitbreiding van Canva Print te versnellen. HP's innovaties op het gebied van cloudsoftware, kwaliteitsbeheer en digitaal printen staan centraal in onze Canva Print uitbreiding", zegt Jim Towle, head of Print and Partnerships bij Canva.