Groothandel Igepa Belux en de familiale afvalophaler Vanheede Environment Group lanceren hun gezamenlijk 'Eco Buddy Project' om gebruikte kunststofpanelen bij print & sign-bedrijven op te halen en te recycleren.

De Italiaanse Fedrigoni Group neemt een meerderheidsbelang in BoingTech, een Chinese producent van RFID-tags. Met deze overname versterkt Fedrigoni haar positie niet alleen in de RFID-markt maar ook in Azië.

Op de Algemene Vergadering van Koenig & Bauer omschreef Raimund Klinkner, de voorzitter van de Raad van Bestuur, het jaar 2024 als een overgangsjaar. "We zien voorlopig positieve tekenen - het gaat langzaam maar zeker weer omhoog", klonk het.

Bij de start van het festivalseizoen maakt de Britse verpakkingsproducent DS Smith bekend dat het bedrijf samenwerkt met de start-up EnviroTent om het gebruik van kartonnen tenten te promoten op festivalcampings.

Dit is alweer de laatste newsletter van Grafisch Nieuws voor onze zomerstop. Tijd om de batterijen op te laden en het najaar voor te bereiden. We zijn er terug op maandag 19 augustus 2024 met een nieuwe editie van uw vertrouwde nieuwsbrief. Geniet van de zomer en heel graag tot binnenkort!

Op een event in golfclub De Kluizen in Aalst gaf Femke Helon het voorzitterschap van Fespa Belgium door aan Kirsten De Dycker, zaakvoerder van Backstage Design & Print in het Waals-Brabantse Beauvechain. De Dycker wil als voorzitter inzetten op connecteren, informeren én innoveren.

Op de Algemene Vergadering van sectorfederatie Febelgra in het Oost-Vlaamse Bavegem werd de tweede golf van de printpromocampagne 'De Indrukmakers' aangekondigd. Zo gaat de campagne deze zomer in zee met het Q-Beach House van radiozender Qmusic in Oostende.

Op de internationale vakbeurs Drupa in Düsseldorf bevestigde DPG Media de investering in zes XStream thermische CTP-plaatbelichters van Fujifilm. De krantengroep bestelt ook Superia ZX-N procesvrije platen.

Printerfabrikant Landa blikt tevreden terug op Drupa. Het bedrijf laat weten dat meer dan twintig procent van de klanten reeds een tweede of derde pers heeft besteld. Zo ook het in Duitsland gevestigde Wirtz Druck.

Na de internationale vakbeurs Drupa zag Heidelberg het aantal binnenkomende orders significant herstellen. Het bedrijf verwacht dat de orderportefeuille in het eerste kwartaal van 2024-2025 ongeveer 650 miljoen euro zal bedragen.

Zo'n 72 procent van de Vlamingen is bereid om verpakkingen van voeding en huishoudproducten te vervangen door herbruikbare en recycleerbare opties. Dat blijkt uit nieuw onderzoek in het domein Communicatie, Media en Design aan Arteveldehogeschool. Belangrijke nuance: de duurzame keuzes mogen niet duurder zijn.