Lab9 Pro, vroeger bekend onder de naam Online Grafics, is al 28 jaar actief in de grafische sector, als IT-partner en systeemintegrator. De komende jaren willen zij zoveel mogelijk kleine en middelgrote drukkerijen aan een webshop helpen. "Op 28 jaar hebben we helaas al heel wat klassieke drukkerijen zien komen en gaan," vertelt CEO Geert Coolman. "We willen vermijden dat nog meer drukkerijen gedwongen worden om de boeken neer te leggen omdat zij onvoldoende printvolumes halen om hun machinepark draaiende te houden." "Wij zijn ervan overtuigd dat er, voor zij die de uitdaging durven aangaan, nog tal van online opportuniteiten weggelegd zijn. Wie vandaag investeert in het uitbouwen van een online aanbod en het onderhouden van digitale klantenrelaties, zal daar in de toekomst sowieso de vruchten van plukken." Daarnaast blijft het belangrijk om een uniek product aan te bieden, dat klanten niet zomaar op elke webshop kunnen bestellen. Dit kan bijvoorbeeld door drukwerk te produceren met speciale veredelingen in zilver, goud, wit of fluorescerende kleuren. De vraag naar dit type veredeling voor bijvoorbeeld naamkaartjes, flyers en brochures neemt de voorbije jaren sterk toe. Bovendien worden die toepassingen een pak eenvoudiger en goedkoper dankzij de nieuwe technologische ontwikkelingen op vlak van digitale zeskleurendruk.

Meer info: www.lab9pro.be/beyondcmyk

Lab9 Pro, vroeger bekend onder de naam Online Grafics, is al 28 jaar actief in de grafische sector, als IT-partner en systeemintegrator. De komende jaren willen zij zoveel mogelijk kleine en middelgrote drukkerijen aan een webshop helpen. "Op 28 jaar hebben we helaas al heel wat klassieke drukkerijen zien komen en gaan," vertelt CEO Geert Coolman. "We willen vermijden dat nog meer drukkerijen gedwongen worden om de boeken neer te leggen omdat zij onvoldoende printvolumes halen om hun machinepark draaiende te houden." "Wij zijn ervan overtuigd dat er, voor zij die de uitdaging durven aangaan, nog tal van online opportuniteiten weggelegd zijn. Wie vandaag investeert in het uitbouwen van een online aanbod en het onderhouden van digitale klantenrelaties, zal daar in de toekomst sowieso de vruchten van plukken." Daarnaast blijft het belangrijk om een uniek product aan te bieden, dat klanten niet zomaar op elke webshop kunnen bestellen. Dit kan bijvoorbeeld door drukwerk te produceren met speciale veredelingen in zilver, goud, wit of fluorescerende kleuren. De vraag naar dit type veredeling voor bijvoorbeeld naamkaartjes, flyers en brochures neemt de voorbije jaren sterk toe. Bovendien worden die toepassingen een pak eenvoudiger en goedkoper dankzij de nieuwe technologische ontwikkelingen op vlak van digitale zeskleurendruk. Meer info: www.lab9pro.be/beyondcmyk