Voor een klant in de automotive industrie produceert Crezée gepersonaliseerde brochures, met daarin adresgegevens, een passende aanbieding, de inruilprijs van de oude auto en zelfs het kenteken van de ontvanger op de kentekenplaat van de afgebeelde nieuwe auto. Er zijn versies met aparte opmaak voor vrouwelijke en mannelijke ontvangers. Klop: "Pas als de juiste gegevens bij onze klant zijn ingevoerd, worden ze aan ons doorgegeven. Daarna moeten we de brochure versturen voordat de gegevens zijn verouderd. De productietijd is dus kort."

De vormgevers van Crezée ontwikkelden voor elke doelgroep dynamische basispagina's in Adobe InDesign, met variabele velden die automatisch worden ingevuld met gegevens uit de database van de klant. Klop: "In het begin duurde het opbouwen van de bestanden te lang. Aan het eind van de dag stond er een lange wachtrij met bestanden op het scherm en lukte het niet meer om ze voor sluitingstijd af te drukken. Om onze planning en productie te kunnen optimaliseren moesten de bestanden sneller verwerkt worden."