Reclameland, de snelst groeiende online printaanbieder in Nederland, behaalde in 2019 een winst van ruim € 1 miljoen op een omzet van bijna € 23 miljoen. De printaanbieder uit Westerbroek (Groningen) wil sneller doorgroeien en investeerde daarom afgelopen jaar bijna € 20 miljoen in een tweede productiehal en geavanceerde machines, zoals bijvoorbeeld het Kornit Atlas-systeem voor industriële DTG-productie (direct-to-garment) on demand.

Reclameland is nu de op één na grootste onderneming op dit gebied in Nederland. Doordat het personeelsbestand vorig jaar is uitgebreid van 150 tot 180 mensen (inclusief oproepkrachten), kan het bedrijf de productie nu grotendeels intern afhandelen. Gezamenlijk verwerkten de medewerkers ongeveer 400.000 orders voor zowel particuliere als ook zakelijke klanten. De sterke toename de online activiteit van zowel consumenten als ondernemingen leidt tot een even sterke toename van de online bestellingen van drukwerk.

"E-commerce is de raketmotor van ons bedrijf," aldus Wouter Haan, CEO van Reclameland. "In piektijden zitten we soms op 2000 orders per dag. En dat is een uitdaging, aangezien we alles intern doen. We moeten het product zelf drukken, snijden, afwerken en verpakken voordat we het kunnen verzenden."

2019 was de definitieve doorbraak voor online printen, met een explosieve groei in 2020! En de trend zet zich door in 2021.

Het bedrijf laat nog steeds een sterke groei zien. Wouter Haan licht toe: "2019 was de definitieve doorbraak voor online printen. Ik ben ervan overtuigd dat deze groei zich in de komende jaren doorzet. Daarom hebben we in de afgelopen jaren aanzienlijk geïnvesteerd in diverse machines, zodat we onder meer ons aanbod kunnen uitbreiden met nieuwe producten. Dankzij continue innovatie kunnen we klanten in alle soorten en maten van dienst zijn."

Reclameland levert aan particulieren en bedrijven. In Westerbroek staan momenteel meer dan 500.000 klanten geregistreerd en elke maand komen daar ongeveer 7500 nieuwe bij. Bedrijven maken het grootste deel van het klantenbestand uit. Deze zakelijke klanten besteden gemiddeld bijna twee keer zoveel als particulieren.

Wouter Haan vervolgt: "We hebben een naam opgebouwd als total print-provider voor signage, banners, posters, vlaggen en ander digitaal bedrukt textiel. Dankzij onze investering in Kornit-technologie kunnen we met één operator meer dan duizend kledingstukken per dag bedrukken zonder compromis aan de normen voor handelskwaliteit, was- en lichtbestendigheid en duurzaamheid die de grote kledingmerken stellen."

Reclameland gaat er vanuit dat de groei zich doorzet, vooral wanneer binnenkort de evenementensector weer aan de slag mag. Ter voorbereiding hierop heeft de online printer een nieuwe productiehal met een oppervlak van 25.000 vierkante meter in gebruik genomen. Het totale bedrijfsoppervlak komt daarmee uit op 35.000 vierkante meter. Dit stelt Reclameland in staat om in de komende meer grote orders in korte tijd te verwerken en te blijven groeien.

Het volledige succesverhaal kunt u hier lezen.

Reclameland, de snelst groeiende online printaanbieder in Nederland, behaalde in 2019 een winst van ruim € 1 miljoen op een omzet van bijna € 23 miljoen. De printaanbieder uit Westerbroek (Groningen) wil sneller doorgroeien en investeerde daarom afgelopen jaar bijna € 20 miljoen in een tweede productiehal en geavanceerde machines, zoals bijvoorbeeld het Kornit Atlas-systeem voor industriële DTG-productie (direct-to-garment) on demand.Reclameland is nu de op één na grootste onderneming op dit gebied in Nederland. Doordat het personeelsbestand vorig jaar is uitgebreid van 150 tot 180 mensen (inclusief oproepkrachten), kan het bedrijf de productie nu grotendeels intern afhandelen. Gezamenlijk verwerkten de medewerkers ongeveer 400.000 orders voor zowel particuliere als ook zakelijke klanten. De sterke toename de online activiteit van zowel consumenten als ondernemingen leidt tot een even sterke toename van de online bestellingen van drukwerk. "E-commerce is de raketmotor van ons bedrijf," aldus Wouter Haan, CEO van Reclameland. "In piektijden zitten we soms op 2000 orders per dag. En dat is een uitdaging, aangezien we alles intern doen. We moeten het product zelf drukken, snijden, afwerken en verpakken voordat we het kunnen verzenden."2019 was de definitieve doorbraak voor online printen, met een explosieve groei in 2020! En de trend zet zich door in 2021.Het bedrijf laat nog steeds een sterke groei zien. Wouter Haan licht toe: "2019 was de definitieve doorbraak voor online printen. Ik ben ervan overtuigd dat deze groei zich in de komende jaren doorzet. Daarom hebben we in de afgelopen jaren aanzienlijk geïnvesteerd in diverse machines, zodat we onder meer ons aanbod kunnen uitbreiden met nieuwe producten. Dankzij continue innovatie kunnen we klanten in alle soorten en maten van dienst zijn."Reclameland levert aan particulieren en bedrijven. In Westerbroek staan momenteel meer dan 500.000 klanten geregistreerd en elke maand komen daar ongeveer 7500 nieuwe bij. Bedrijven maken het grootste deel van het klantenbestand uit. Deze zakelijke klanten besteden gemiddeld bijna twee keer zoveel als particulieren. Wouter Haan vervolgt: "We hebben een naam opgebouwd als total print-provider voor signage, banners, posters, vlaggen en ander digitaal bedrukt textiel. Dankzij onze investering in Kornit-technologie kunnen we met één operator meer dan duizend kledingstukken per dag bedrukken zonder compromis aan de normen voor handelskwaliteit, was- en lichtbestendigheid en duurzaamheid die de grote kledingmerken stellen."Reclameland gaat er vanuit dat de groei zich doorzet, vooral wanneer binnenkort de evenementensector weer aan de slag mag. Ter voorbereiding hierop heeft de online printer een nieuwe productiehal met een oppervlak van 25.000 vierkante meter in gebruik genomen. Het totale bedrijfsoppervlak komt daarmee uit op 35.000 vierkante meter. Dit stelt Reclameland in staat om in de komende meer grote orders in korte tijd te verwerken en te blijven groeien.Het volledige succesverhaal kunt u hier lezen.