De beste barometer voor klantentevredenheid is nog steeds ... de klant zelf. Dus organiseerden de nieuwe eigenaars van DSB Print, net na de overname, een klanten-enquête. Zo kwamen ze er snel achter dat, ondanks een 100%-tevredenheidsscore op kwaliteit, het zo goed als ontbreken van een MIS-systeem één van de dringendste verbeteringen was die het bedrijf nodig had. Bij het bedrijf uit Ganshoren werden offertes en calculaties namelijk nog steeds gemaakt op basis van prijslijsten. Dat geeft uiteraard weinig zicht op de productiekosten, laat staan de uiteindelijke winst. Een administratieve workflow om dit alles te overzien en te beheren was meer dan nodig. En dan sloeg de crisis toe ...

De beste barometer voor klantentevredenheid is nog steeds ... de klant zelf. Dus organiseerden de nieuwe eigenaars van DSB Print, net na de overname, een klanten-enquête. Zo kwamen ze er snel achter dat, ondanks een 100%-tevredenheidsscore op kwaliteit, het zo goed als ontbreken van een MIS-systeem één van de dringendste verbeteringen was die het bedrijf nodig had. Bij het bedrijf uit Ganshoren werden offertes en calculaties namelijk nog steeds gemaakt op basis van prijslijsten. Dat geeft uiteraard weinig zicht op de productiekosten, laat staan de uiteindelijke winst. Een administratieve workflow om dit alles te overzien en te beheren was meer dan nodig. En dan sloeg de crisis toe ...