1.Hogere eisen van de markt

Consumenten werken hard voor het geld dat ze aan kleding uitgeven en eisen dan ook de hoogste kwaliteit. In de loop der jaren nemen de eisen toe en worden ze specifieker. In de strijd met concurrenten om de goedkeuring van consumenten moeten merken voldoen aan uiteenlopende eisen, op gebied van:

  • Kwaliteit
  • Lange levensduur
  • Duurzaamheid
  • Service
  • Uniciteit

Als ze die strijd willen winnen, hebben merken zakelijke partners nodig die betrouwbaar, consistent en innovatief zijn. Bedrijven hebben minder tolerantie voor fouten en moeten hun aanbod verbreden - en tegelijk efficiënter gaan werken en hun winstmarge vergroten.

2. Online shoppen wordt de norm

De pandemie leidde tot lockdowns, die miljarden consumenten dwongen alternatieven te zoeken voor lang bestaande gewoontes. Wie vóór het Covid-19-tijdperk nog niet aan online shoppen had gedaan, moest snel de weg zien te vinden in de virtuele arena. Deze ontwikkeling versnelde en veranderde de gewoontes van het winkelend publiek en het ziet ernaar uit dat dit blijvend is. Online shoppen is nu meer dan ooit de eerste optie.

3. De verschuiving in de supply chain

Nu we het toch over zakenpartners hebben: de verschuiving in de supply chain die een aantal jaren geleden inzette, heeft zich in het afgelopen jaar drastisch uitgebreid. En de rollen van veel spelers in de mode en retail zijn meegeëvolueerd. Merken zetten niet meer alles op één kaart en zijn gaan samenwerken met meerdere leveranciers van textielbedrukking. Veel bedrijven voerden onshoring en nearshoring door om de productie te verplaatsen naar locaties dichter bij de consument.

Deze verandering vereist van printleveranciers dat zij een grotere rol spelen en nieuwe verantwoordelijkheden op zich nemen, zoals onafhankelijke productie, verpakken, verzending, klantondersteuning en dergelijke.

Wilt u meer weten over de baanbrekende nieuwe MAX-technologie van Kornit, de geavanceerde oplossing voor duurzame productie on-demand van modeartikelen en kleding?

Klik hier voor meer informatie.

1.Hogere eisen van de marktConsumenten werken hard voor het geld dat ze aan kleding uitgeven en eisen dan ook de hoogste kwaliteit. In de loop der jaren nemen de eisen toe en worden ze specifieker. In de strijd met concurrenten om de goedkeuring van consumenten moeten merken voldoen aan uiteenlopende eisen, op gebied van:Als ze die strijd willen winnen, hebben merken zakelijke partners nodig die betrouwbaar, consistent en innovatief zijn. Bedrijven hebben minder tolerantie voor fouten en moeten hun aanbod verbreden - en tegelijk efficiënter gaan werken en hun winstmarge vergroten. 2. Online shoppen wordt de norm De pandemie leidde tot lockdowns, die miljarden consumenten dwongen alternatieven te zoeken voor lang bestaande gewoontes. Wie vóór het Covid-19-tijdperk nog niet aan online shoppen had gedaan, moest snel de weg zien te vinden in de virtuele arena. Deze ontwikkeling versnelde en veranderde de gewoontes van het winkelend publiek en het ziet ernaar uit dat dit blijvend is. Online shoppen is nu meer dan ooit de eerste optie.3. De verschuiving in de supply chain Nu we het toch over zakenpartners hebben: de verschuiving in de supply chain die een aantal jaren geleden inzette, heeft zich in het afgelopen jaar drastisch uitgebreid. En de rollen van veel spelers in de mode en retail zijn meegeëvolueerd. Merken zetten niet meer alles op één kaart en zijn gaan samenwerken met meerdere leveranciers van textielbedrukking. Veel bedrijven voerden onshoring en nearshoring door om de productie te verplaatsen naar locaties dichter bij de consument. Deze verandering vereist van printleveranciers dat zij een grotere rol spelen en nieuwe verantwoordelijkheden op zich nemen, zoals onafhankelijke productie, verpakken, verzending, klantondersteuning en dergelijke. Wilt u meer weten over de baanbrekende nieuwe MAX-technologie van Kornit, de geavanceerde oplossing voor duurzame productie on-demand van modeartikelen en kleding? Klik hier voor meer informatie.