Wanneer Europeanen de keuze hebben tussen twee verpakkingen voor een product met dezelfde kwaliteit kiest 91,5% voor de verpakking met 85% minder plastic zouden kiezen. 62% geeft aan 12,5% meer willen betalen voor de verpakkingsoptie met minder plastic.

De bevindingen zijn het resultaat van een enquête die in opdracht van DS Smith uitgevoerd werd onder 3.395 respondenten in enkele belangrijke markten van DS Smith (België, Duitsland, Polen en het Verenigd Koninkrijk).

86 procent van de ondervraagden zegt dat milieukwesties de grootste uitdaging zijn voor de huidige samenleving en dat verpakkingen een van de grootste bronnen van zorg zijn voor consumenten in heel Europa. 7 van de 10 noemt daarbij plastic als grootste zorgenkind.

Lees hier het volledige rapport.

Wanneer Europeanen de keuze hebben tussen twee verpakkingen voor een product met dezelfde kwaliteit kiest 91,5% voor de verpakking met 85% minder plastic zouden kiezen. 62% geeft aan 12,5% meer willen betalen voor de verpakkingsoptie met minder plastic. De bevindingen zijn het resultaat van een enquête die in opdracht van DS Smith uitgevoerd werd onder 3.395 respondenten in enkele belangrijke markten van DS Smith (België, Duitsland, Polen en het Verenigd Koninkrijk). 86 procent van de ondervraagden zegt dat milieukwesties de grootste uitdaging zijn voor de huidige samenleving en dat verpakkingen een van de grootste bronnen van zorg zijn voor consumenten in heel Europa. 7 van de 10 noemt daarbij plastic als grootste zorgenkind. Lees hier het volledige rapport.