Banderol dringt plasticgebruik terug in de non-food sector

Door toedoen van de verpakkingstrend "less is more" dringt het banderolleren door in de non-food sector. Producten (of bundels met producten) die niet noodzakelijkerwijs in krimpfolie, zakken of dozen verpakt hoeven te worden, hebben vaak voldoende aan een slim uitgedachte banderol.

Banderol dringt plasticgebruik terug in de non-food sector

© .

Daarmee ontstaat er een enorme reductie van verpakkingsmateriaal. De bundeling en labeling van stapels met houten latten, plastic bakken of kunststof pijpen kan eenvoudig met stand alone of volautomatische banderolleermachines worden gerealiseerd. De bedrukte banderol doet daarbij ook dienst als etiket, waarmee een onderscheidende vorm van linerless labeling ontstaat. Aangezien er geen lijmresten op het gebanderolleerde materiaal achterblijven, is banderolleren met een bedrukte banderol zeer geschikt voor bijvoorbeeld luxe houtsoorten, bundels met textiel of andere kwetsbare materialen. Een bijkomend voordeel is bovendien dat een banderol altijd netjes en strak om het product heen zit, terwijl een zelfklevend etiket nog wel eens los kan laten of resten achter laat na het verwijderen van het etiket. Zeker bij bepaalde laminaatsoorten of olieachtige beschermlagen.

Lees meer over: