"Het eerste wat we zien is de algemene contour van een product. Kleur, logo, merk, grafische aspecten en lettertypes zien we pas in een latere fase. En die contour, het product zelf, zien we veel sneller wanneer er folie is aangebracht op de verpakking. Want folie zorgt voor reflectie van het omgevingslicht en suggereert zo beweging. En evolutionair gezien is ons menselijke brein geprogrammeerd om beweging meteen op te merken...
Want mochten we geen beweging zien dan liepen we gevaar om opgegeten te worden. Dus reflectie van licht zorgt voor het waarnemen van die beweging. En een verpakking voorzien van folie-aspecten wordt altijd gezien. En gezien worden is de eerste stap naar verkoop."
Prof. dr.ir. Roland ten Klooster - Professor Packaging Design and Management - University of Twente
Want mochten we geen beweging zien dan liepen we gevaar om opgegeten te worden. Dus reflectie van licht zorgt voor het waarnemen van die beweging. En een verpakking voorzien van folie-aspecten wordt altijd gezien. En gezien worden is de eerste stap naar verkoop."Prof. dr.ir. Roland ten Klooster - Professor Packaging Design and Management - University of TwenteVraag hier uw gratis inspiratiebrochure aan.Lees hier hoe je met de nieuwste cold foil opties aan de slag kunt: https://www.groepmatthys.com/drip-off-vernis-effecten-met-koudfoliedruk/