DS Smith publiceerde onlangs het rapport 'Transforming the supermarket aisle'. Daarin is te lezen welke plastic verpakkingen, zoals bakjes voor verse producten en krimpfolie, supermarkten kunnen vervangen door alternatieve, duurzame materialen. Hoewel 85% van de Europese consumenten bereid is om 12% meer betalen voor duurzaam verpakte goederen, gelooft slechts 36% dat fabrikanten en retailers genoeg doen om duurzamere verpakkingen te introduceren.

DS Smith speelt er wel actief op in met haar innovatieve golfkartonnen verpakkingen. "Golfkarton is van zichzelf al circulair en de consument weet dat. Samen met een bewezen inzamelings- en sorteerstructuur maakt het tot het meest gerecycleerde materiaal in Europa."

Lees hier het volledige rapport.

DS Smith publiceerde onlangs het rapport 'Transforming the supermarket aisle'. Daarin is te lezen welke plastic verpakkingen, zoals bakjes voor verse producten en krimpfolie, supermarkten kunnen vervangen door alternatieve, duurzame materialen. Hoewel 85% van de Europese consumenten bereid is om 12% meer betalen voor duurzaam verpakte goederen, gelooft slechts 36% dat fabrikanten en retailers genoeg doen om duurzamere verpakkingen te introduceren. DS Smith speelt er wel actief op in met haar innovatieve golfkartonnen verpakkingen. "Golfkarton is van zichzelf al circulair en de consument weet dat. Samen met een bewezen inzamelings- en sorteerstructuur maakt het tot het meest gerecycleerde materiaal in Europa." Lees hier het volledige rapport.