Dat blijkt uit nieuw onderzoek van DS Smith, toonaangevende producent van duurzame verpakkingsoplossingen, in samenwerking met White Space. In het rapport 'Transforming the Supermarket Aisle' stellen DS Smith en White Space dat veel plastic verpakkingen, waaronder punnets en krimpfolie voor het verpakken van groenten en fruit, kunnen worden vervangen door alternatieve en hernieuwbare materialen. In supermarkten in Europa gaat het volgens de onderzoekers om meer dan 70 miljard afzonderlijke eenheden plastic ofwel meer dan 1,5 miljoen ton per jaar voor de vijf onderzochte productcategorieen. Dit rapport gaat dieper in op de achtergronden en inzichten van dit onderzoek. Lees het rapport op https://www.strategic-packaging.com/nl/transformatie-van-het-supermarktschap

Dat blijkt uit nieuw onderzoek van DS Smith, toonaangevende producent van duurzame verpakkingsoplossingen, in samenwerking met White Space. In het rapport 'Transforming the Supermarket Aisle' stellen DS Smith en White Space dat veel plastic verpakkingen, waaronder punnets en krimpfolie voor het verpakken van groenten en fruit, kunnen worden vervangen door alternatieve en hernieuwbare materialen. In supermarkten in Europa gaat het volgens de onderzoekers om meer dan 70 miljard afzonderlijke eenheden plastic ofwel meer dan 1,5 miljoen ton per jaar voor de vijf onderzochte productcategorieen. Dit rapport gaat dieper in op de achtergronden en inzichten van dit onderzoek. Lees het rapport op https://www.strategic-packaging.com/nl/transformatie-van-het-supermarktschap