Wat vinden e-shoppers écht belangrijk aan een webshopverpakking?

E-commerce kent een explosieve groei. Nu shoppers de winkelstraten steeds vaker inruilen voor online etalages, is een pakje ontvangen vaak nog het enige moment van 'fysiek contact' tussen retailers en consumenten.

Wat vinden e-shoppers écht belangrijk aan een webshopverpakking?

© .

Maar wat vinden e-shoppers nu echt belangrijk aan dat pakket?

DS Smith hield als Europa's grootste leverancier van e-commerce verpakkingen een onderzoek onder 5.000 consumenten over hun e-shopervaringen en vervatte de resultaten in een whitepaper als handig handvat voor verpakkers en webshops. Met daarin onder meer de volgende uitkomsten.

  • 35% van de Belgische e-shoppers stopt of mindert zijn bestellingen na het ontvangen van een beschadigd product.
  • 25% van de Belgen is bereid meer te betalen voor een verpakking die er voor zorgt de producten onbeschadigd aankomen.
  • 15 tot 16% van de Belgen wil meer betalen voor gemakkelijk hersluitbare verpakkingen die eenvoudig te retourneren zijn. Hetzelfde geldt voor gemakkelijk te recyclen of herbruikbare verpakkingen.

Nieuwsgierig naar meer details?

Download whitepaper

Lees meer over: