"In het begin waren wij een drukkerij die aan e-commerce deed, tegenwoordig zijn wij een e-commerce-onderneming die drukt", zo vat dr. Michael Fries, CEO van Onlineprinters, het transformatieproces van het bedrijf samen. "Onlineprinters was een van de eerste onlineshops voor drukwerk in Europa, en als enige van de grote onlinedrukkerijen kwamen wij voort uit een ambachtelijk georiënteerd drukbedrijf. Daarbij hebben wij een behoorlijk ingrijpende verandering doorgemaakt: van nul naar honderd procent online."

Meer dan één miljoen zakelijke klanten deden sinds de oprichting online inkopen bij de onderneming. De onderneming ziet toekomst in datagedreven marketing en "one-stop-shopping". Het bedrijf heeft meer dan 1.500 medewerkers in dienst in Duitsland, Groot-Brittannië, Denemarken en Polen.

Een belangrijk deel van dit continue verbeteringsproces van de onderneming is de weg van een businessmodel, waarbij het product centraal staat, naar één waarbij de focus op de consument ligt. "Een webshop die alleen wordt gebruikt als digitaal verkoopkanaal voor de eigen producten, heeft z'n tijd gehad", benadrukt dr. Michael Fries. "Juist in het B2B-segment moeten klanten een echte meerwaarde krijgen die verder reikt dan alleen maar het kopen van een product", vult Fries aan. Daarom verloopt de ontwikkeling bij Onlineprinters momenteel van de shop naar een digitaal platform. Dit verbindt marketing, verkoop en services met elkaar, en biedt de klant veel meer dan alleen het kopen van een gedrukt product met een enkele muisklik. Dankzij intelligent verbonden gegevens ontvangen zij nauwkeurig afgestemde voorstellen voor andere producten en services, die hun portfolio prima aanvullen. "Wij nemen, zoals bedoeld in het uitgangspunt van one-stop-shopping, steeds meer producten in ons assortiment op, en zijn daarmee een complete aanbieder voor printreclame", aldus nog CCO Christian Würst.

"In het begin waren wij een drukkerij die aan e-commerce deed, tegenwoordig zijn wij een e-commerce-onderneming die drukt", zo vat dr. Michael Fries, CEO van Onlineprinters, het transformatieproces van het bedrijf samen. "Onlineprinters was een van de eerste onlineshops voor drukwerk in Europa, en als enige van de grote onlinedrukkerijen kwamen wij voort uit een ambachtelijk georiënteerd drukbedrijf. Daarbij hebben wij een behoorlijk ingrijpende verandering doorgemaakt: van nul naar honderd procent online."Meer dan één miljoen zakelijke klanten deden sinds de oprichting online inkopen bij de onderneming. De onderneming ziet toekomst in datagedreven marketing en "one-stop-shopping". Het bedrijf heeft meer dan 1.500 medewerkers in dienst in Duitsland, Groot-Brittannië, Denemarken en Polen.Een belangrijk deel van dit continue verbeteringsproces van de onderneming is de weg van een businessmodel, waarbij het product centraal staat, naar één waarbij de focus op de consument ligt. "Een webshop die alleen wordt gebruikt als digitaal verkoopkanaal voor de eigen producten, heeft z'n tijd gehad", benadrukt dr. Michael Fries. "Juist in het B2B-segment moeten klanten een echte meerwaarde krijgen die verder reikt dan alleen maar het kopen van een product", vult Fries aan. Daarom verloopt de ontwikkeling bij Onlineprinters momenteel van de shop naar een digitaal platform. Dit verbindt marketing, verkoop en services met elkaar, en biedt de klant veel meer dan alleen het kopen van een gedrukt product met een enkele muisklik. Dankzij intelligent verbonden gegevens ontvangen zij nauwkeurig afgestemde voorstellen voor andere producten en services, die hun portfolio prima aanvullen. "Wij nemen, zoals bedoeld in het uitgangspunt van one-stop-shopping, steeds meer producten in ons assortiment op, en zijn daarmee een complete aanbieder voor printreclame", aldus nog CCO Christian Würst.