Al in januari 2022 nam 3Motion zijn intrek in een nieuw gebouw, in de Poldergotestraat in Zele, vlak bij het oude gebouw. Het Oost-Vlaamse bedrijf verdubbelde zo de beschikbare ruimte om zijn sterk groeiende activiteiten voort te zetten. Tijdens de inhuldiging kon het publiek kennis maken met het moderne en gerobotiseerde machinepark. Het productieatelier biedt onder andere ruimte voor de nieuwe inkjetprinter Inca HS X1 die door twee robots bediend wordt, de eveneens gerobotiseerde Tauro van Agfa en de snijtafels van Zünd met inleg- en stapeleenheid. Zonder de grootformaat 3D-printer Massivit 1800 te vergeten. Dat machinepark zet 3Motion in voor de productie van affiches, zelfklevers, banners, POS-materiaal, voertuigbelettering, lichtreclames en 3D-voorwerpen.

De Inca HS X1 is uitgerust met twee robots voor de aan- en afvoer van materiaal.

Duurzaam gebouw

Het bedrijfsgebouw dat 3Motion huurt, wordt beheerd door Viamar, een expert in 'hoogwaardige en duurzame' bedrijfsgebouwen. Viamar plant om op het dak van het gebouw 5.000 vierkante meter zonnepanelen te installeren, naast de tien dakmolens die al geïnstalleerd zijn en elektriciteit opwekken. Het gebouw is daarnaast ook nog uitgerust met een systeem om het regenwater te recupereren en met laadpalen.

Om te kunnen blijven groeien, is 3Motion naar een dubbel zo groot gebouw verhuisd in Zele.

Rebranding

Tijdens de inhuldigingsavond maakten de bedrijfsleiders Femke Helon, echtgenoot Wouter Mouton en schoonbroer Gerd Mouton van de gelegenheid gebruik om de nieuwe website te onthullen en online te plaatsen. De grootformaatdrukkerij stelde meteen ook haar nieuwe logo voor dat ontworpen werd in samenwerking met Rudy Van Hoey van MathildeStudios. Het oude, goed herkenbare, lichtblauwe en zwarte logo in de vorm van een zeshoek ruimt nu plaats voor een meer uitgezuiverd logo. "Het was bijzonder moeilijk om een bestaand logo te vervangen dat al een goede naam in de sector had", vertelt Rudy Van Hoey. "Ik vond het erg belangrijk dat de naam '3Motion' en uiteraard de kleur cyaan in het nieuwe logo verwerkt werden." De grafisch ontwerper werkte uiteindelijk met de kleuren cyaan en donkerblauw om het analytische karakter, de loyauteit en de intelligentie te onderstrepen. De baseline van het logo, 'The power of visual thinking', verwijst naar de factor intelligentie. "Wanneer een klant bij 3Motion komt, wordt hij doorheen het hele proces tot het eindresultaat begeleid. Het is niet alleen een kwestie van productie, maar ook van voor de klant gepersonaliseerde concepten en ideeën."

Rudy Van Hoey van MathildeStudios op het podium.

Overname

Begin dit jaar is 3Motion niet alleen verhuisd, het nam ook Model Deco over, een bedrijf uit Zaventem dat reclamemateriaal installeert. Model Deco, dat 25 jaar ervaring in de reclamesector heeft, werkt momenteel met vier monteurs die beslagen zijn in de montage van licht- en andere reclame, en in de bekleding van vitrines, voertuigen en verkooppunten. "3Motion werkte al met eigen en zelfstandige monteurs. Met deze overname heeft 3Motion zijn plaatsingscapaciteit uitgebreid en heeft het de kwaliteit van de installatiewerken beter in handen. Daarmee bieden we een volledige service aan, van het ontwerp tot de plaatsing", vertelt Denis De Wolf, Business Development manager bij 3Motion. Deze overname geeft Model Deco, dat een afzonderlijk bedrijf blijft, ook de kans om zijn activiteiten met andere klanten/drukkers uit te breiden.

Dominique Delestrée, bedrijfsleider van Model Deco, en Denis De Wolf, Business Development manager van 3Motion.
Al in januari 2022 nam 3Motion zijn intrek in een nieuw gebouw, in de Poldergotestraat in Zele, vlak bij het oude gebouw. Het Oost-Vlaamse bedrijf verdubbelde zo de beschikbare ruimte om zijn sterk groeiende activiteiten voort te zetten. Tijdens de inhuldiging kon het publiek kennis maken met het moderne en gerobotiseerde machinepark. Het productieatelier biedt onder andere ruimte voor de nieuwe inkjetprinter Inca HS X1 die door twee robots bediend wordt, de eveneens gerobotiseerde Tauro van Agfa en de snijtafels van Zünd met inleg- en stapeleenheid. Zonder de grootformaat 3D-printer Massivit 1800 te vergeten. Dat machinepark zet 3Motion in voor de productie van affiches, zelfklevers, banners, POS-materiaal, voertuigbelettering, lichtreclames en 3D-voorwerpen.Het bedrijfsgebouw dat 3Motion huurt, wordt beheerd door Viamar, een expert in 'hoogwaardige en duurzame' bedrijfsgebouwen. Viamar plant om op het dak van het gebouw 5.000 vierkante meter zonnepanelen te installeren, naast de tien dakmolens die al geïnstalleerd zijn en elektriciteit opwekken. Het gebouw is daarnaast ook nog uitgerust met een systeem om het regenwater te recupereren en met laadpalen.Tijdens de inhuldigingsavond maakten de bedrijfsleiders Femke Helon, echtgenoot Wouter Mouton en schoonbroer Gerd Mouton van de gelegenheid gebruik om de nieuwe website te onthullen en online te plaatsen. De grootformaatdrukkerij stelde meteen ook haar nieuwe logo voor dat ontworpen werd in samenwerking met Rudy Van Hoey van MathildeStudios. Het oude, goed herkenbare, lichtblauwe en zwarte logo in de vorm van een zeshoek ruimt nu plaats voor een meer uitgezuiverd logo. "Het was bijzonder moeilijk om een bestaand logo te vervangen dat al een goede naam in de sector had", vertelt Rudy Van Hoey. "Ik vond het erg belangrijk dat de naam '3Motion' en uiteraard de kleur cyaan in het nieuwe logo verwerkt werden." De grafisch ontwerper werkte uiteindelijk met de kleuren cyaan en donkerblauw om het analytische karakter, de loyauteit en de intelligentie te onderstrepen. De baseline van het logo, 'The power of visual thinking', verwijst naar de factor intelligentie. "Wanneer een klant bij 3Motion komt, wordt hij doorheen het hele proces tot het eindresultaat begeleid. Het is niet alleen een kwestie van productie, maar ook van voor de klant gepersonaliseerde concepten en ideeën."Begin dit jaar is 3Motion niet alleen verhuisd, het nam ook Model Deco over, een bedrijf uit Zaventem dat reclamemateriaal installeert. Model Deco, dat 25 jaar ervaring in de reclamesector heeft, werkt momenteel met vier monteurs die beslagen zijn in de montage van licht- en andere reclame, en in de bekleding van vitrines, voertuigen en verkooppunten. "3Motion werkte al met eigen en zelfstandige monteurs. Met deze overname heeft 3Motion zijn plaatsingscapaciteit uitgebreid en heeft het de kwaliteit van de installatiewerken beter in handen. Daarmee bieden we een volledige service aan, van het ontwerp tot de plaatsing", vertelt Denis De Wolf, Business Development manager bij 3Motion. Deze overname geeft Model Deco, dat een afzonderlijk bedrijf blijft, ook de kans om zijn activiteiten met andere klanten/drukkers uit te breiden.