Het print- en signbedrijf 3Motion in het Oost-Vlaamse Zele produceert nu ook kartonnen lifesizers van 24 Rode Duivels die straks deelnemen aan het EK. "Het is de eerste keer dat je als gewone supporter lifesizers van de Rode Duivels in huis kan halen", zegt zaakvoerster Femke Helon. Samen met haar man Wouter Mouton en haar schoonbroer Gerd Mouton runt ze het groeibedrijf.

Officiële KBVB-licentie

Supporters kunnen de kartonnen Rode Duivels bestellen op www.mysportshero.be. Twee tot drie werkdagen later wordt de standee thuis geleverd. Het nieuwe businessconcept en de webshop zijn in een recordtijd uitgewerkt in samenwerking met onder andere Rudy Van Hoey van MathildeStudios.

"We ontwikkelden een opvouwbare standee uit karton. Je ontplooit de lifesizer, klapt de voet uit en breidt zo in twee tellen je bubbel uit", vertelt Gerd Mouton, medezaakvoerder. Creatief productiebedrijf 3Motion heeft tot eind 2022 de officiële licentie van de Belgische Voetbalbond (KBVB) om lifesizers, zitzakken, strandstoelen en stickers voor op de auto, muur, vloer en het raam te produceren en te verspreiden.

Investeringen en verhuis

De kartonnen lifesizers worden geproduceerd op het bestaande machinepark van 3Motion. De standees worden geprint op een Inca Onset X2 printer, de levensgrote portretten van de Rode Duivels worden vervolgens uitgesneden op een Zünd G3 automatische snijmachine. Femke Helon wil er deze zomer zo'n vijfduizend stuks van verkopen. "In de toekomst zien we het breder. Het concept 'mysportshero' kan ook ingezet worden voor andere sporten of clubs."

3Motion heeft de coronacrisis goed verteerd. De jonge zaakvoerders zagen opportuniteiten, schakelden snel en produceerden volop verpakkingen, creatieve concepten voor de retail en coronagerelateerde items zoals plexi-schermen, vloerstickers, enzovoort. Dat maakt dat ze 2020 zullen afsluiten met een groei van vijftien procent. "We willen op korte termijn doorgroeien naar een omzet van 10 tot 12 miljoen euro", zegt medezaakvoerder Wouter Mouton. Omwille van het aanhoudende groeitraject en de krapte in de huidige locatie in Zele verhuist het print- en signbedrijf eind dit jaar naar een groter nieuwbouwpand vlakbij. Er staan verschillende investeringsprojecten op stapel.

"De Inca Onset X2 printer wordt vervangen door een gerobotiseerde Inca die volautomatisch recto-verso kan printen. We kopen ook een nieuwe, volautomatische snijmachine", stelt Mouton. Alles samen goed voor een investering van twee miljoen euro. "We maken ons nu klaar voor de volgende tien jaar", duidt Wouter Mouton.

Het print- en signbedrijf 3Motion in het Oost-Vlaamse Zele produceert nu ook kartonnen lifesizers van 24 Rode Duivels die straks deelnemen aan het EK. "Het is de eerste keer dat je als gewone supporter lifesizers van de Rode Duivels in huis kan halen", zegt zaakvoerster Femke Helon. Samen met haar man Wouter Mouton en haar schoonbroer Gerd Mouton runt ze het groeibedrijf.Supporters kunnen de kartonnen Rode Duivels bestellen op www.mysportshero.be. Twee tot drie werkdagen later wordt de standee thuis geleverd. Het nieuwe businessconcept en de webshop zijn in een recordtijd uitgewerkt in samenwerking met onder andere Rudy Van Hoey van MathildeStudios."We ontwikkelden een opvouwbare standee uit karton. Je ontplooit de lifesizer, klapt de voet uit en breidt zo in twee tellen je bubbel uit", vertelt Gerd Mouton, medezaakvoerder. Creatief productiebedrijf 3Motion heeft tot eind 2022 de officiële licentie van de Belgische Voetbalbond (KBVB) om lifesizers, zitzakken, strandstoelen en stickers voor op de auto, muur, vloer en het raam te produceren en te verspreiden.De kartonnen lifesizers worden geproduceerd op het bestaande machinepark van 3Motion. De standees worden geprint op een Inca Onset X2 printer, de levensgrote portretten van de Rode Duivels worden vervolgens uitgesneden op een Zünd G3 automatische snijmachine. Femke Helon wil er deze zomer zo'n vijfduizend stuks van verkopen. "In de toekomst zien we het breder. Het concept 'mysportshero' kan ook ingezet worden voor andere sporten of clubs."3Motion heeft de coronacrisis goed verteerd. De jonge zaakvoerders zagen opportuniteiten, schakelden snel en produceerden volop verpakkingen, creatieve concepten voor de retail en coronagerelateerde items zoals plexi-schermen, vloerstickers, enzovoort. Dat maakt dat ze 2020 zullen afsluiten met een groei van vijftien procent. "We willen op korte termijn doorgroeien naar een omzet van 10 tot 12 miljoen euro", zegt medezaakvoerder Wouter Mouton. Omwille van het aanhoudende groeitraject en de krapte in de huidige locatie in Zele verhuist het print- en signbedrijf eind dit jaar naar een groter nieuwbouwpand vlakbij. Er staan verschillende investeringsprojecten op stapel."De Inca Onset X2 printer wordt vervangen door een gerobotiseerde Inca die volautomatisch recto-verso kan printen. We kopen ook een nieuwe, volautomatische snijmachine", stelt Mouton. Alles samen goed voor een investering van twee miljoen euro. "We maken ons nu klaar voor de volgende tien jaar", duidt Wouter Mouton.