Adobe stelt met haar 'Cards For Change'-campagne aan gebruikers in het Verenigd Koninkrijk voor om samen iets tegen klimaatverandering te ondernemen. Onder het motto 'You create, we donate' beloofde Adobe £ 3,50 te doneren aan de Climate Group voor elke op het milieuthema geïnspireerde e-card die online wordt gedeeld met de hashtag #cards4change. De begeleidende tekst luidde aanvankelijk: "Wist je dat er elk jaar in het VK 900 miljoen kerstkaarten worden verkocht? Red de bomen en stuur liever een e-card". Dat viel verkeerd bij verschillende social media-gebruikers en ook bij de actievoerders van Two Sides, die de softwaremaker verontwaardigd wezen op de onjuiste milieuclaim. Prompt werd de 'red de bomen'-tekst uit de campagne verwijderd.
Adobe verwijdert 'red de bomen'-claim
Een kerstcampagne van Adobe is de softwaremaker op flinke kritiek komen te staan uit de grafische industrie. Na de beschuldiging van 'greenwashing' werd de tekst snel aangepast.
![Adobe verwijdert 'red de bomen'-claim](https://web.static-rmg.be/if/c_crop,w_600,h_324,x_0,y_0,g_center/c_fit,w_620,h_334/b796ff9727eba86dce45dc4b7909e450.jpg)
Adobe stelt met haar 'Cards For Change'-campagne aan gebruikers in het Verenigd Koninkrijk voor om samen iets tegen klimaatverandering te ondernemen. Onder het motto 'You create, we donate' beloofde Adobe £ 3,50 te doneren aan de Climate Group voor elke op het milieuthema geïnspireerde e-card die online wordt gedeeld met de hashtag #cards4change. De begeleidende tekst luidde aanvankelijk: "Wist je dat er elk jaar in het VK 900 miljoen kerstkaarten worden verkocht? Red de bomen en stuur liever een e-card". Dat viel verkeerd bij verschillende social media-gebruikers en ook bij de actievoerders van Two Sides, die de softwaremaker verontwaardigd wezen op de onjuiste milieuclaim. Prompt werd de 'red de bomen'-tekst uit de campagne verwijderd.