Adobe stelt met haar 'Cards For Change'-campagne aan gebruikers in het Verenigd Koninkrijk voor om samen iets tegen klimaatverandering te ondernemen. Onder het motto 'You create, we donate' beloofde Adobe £ 3,50 te doneren aan de Climate Group voor elke op het milieuthema geïnspireerde e-card die online wordt gedeeld met de hashtag #cards4change. De begeleidende tekst luidde aanvankelijk: "Wist je dat er elk jaar in het VK 900 miljoen kerstkaarten worden verkocht? Red de bomen en stuur liever een e-card". Dat viel verkeerd bij verschillende social media-gebruikers en ook bij de actievoerders van Two Sides, die de softwaremaker verontwaardigd wezen op de onjuiste milieuclaim. Prompt werd de 'red de bomen'-tekst uit de campagne verwijderd.
Adobe verwijdert 'red de bomen'-claim
Een kerstcampagne van Adobe is de softwaremaker op flinke kritiek komen te staan uit de grafische industrie. Na de beschuldiging van 'greenwashing' werd de tekst snel aangepast.

Adobe stelt met haar 'Cards For Change'-campagne aan gebruikers in het Verenigd Koninkrijk voor om samen iets tegen klimaatverandering te ondernemen. Onder het motto 'You create, we donate' beloofde Adobe £ 3,50 te doneren aan de Climate Group voor elke op het milieuthema geïnspireerde e-card die online wordt gedeeld met de hashtag #cards4change. De begeleidende tekst luidde aanvankelijk: "Wist je dat er elk jaar in het VK 900 miljoen kerstkaarten worden verkocht? Red de bomen en stuur liever een e-card". Dat viel verkeerd bij verschillende social media-gebruikers en ook bij de actievoerders van Two Sides, die de softwaremaker verontwaardigd wezen op de onjuiste milieuclaim. Prompt werd de 'red de bomen'-tekst uit de campagne verwijderd.