Adobe stelt met haar 'Cards For Change'-campagne aan gebruikers in het Verenigd Koninkrijk voor om samen iets tegen klimaatverandering te ondernemen. Onder het motto 'You create, we donate' beloofde Adobe £ 3,50 te doneren aan de Climate Group voor elke op het milieuthema geïnspireerde e-card die online wordt gedeeld met de hashtag #cards4change. De begeleidende tekst luidde aanvankelijk: "Wist je dat er elk jaar in het VK 900 miljoen kerstkaarten worden verkocht? Red de bomen en stuur liever een e-card". Dat viel verkeerd bij verschillende social media-gebruikers en ook bij de actievoerders van Two Sides, die de softwaremaker verontwaardigd wezen op de onjuiste milieuclaim. Prompt werd de 'red de bomen'-tekst uit de campagne verwijderd.

Adobe stelt met haar 'Cards For Change'-campagne aan gebruikers in het Verenigd Koninkrijk voor om samen iets tegen klimaatverandering te ondernemen. Onder het motto 'You create, we donate' beloofde Adobe £ 3,50 te doneren aan de Climate Group voor elke op het milieuthema geïnspireerde e-card die online wordt gedeeld met de hashtag #cards4change. De begeleidende tekst luidde aanvankelijk: "Wist je dat er elk jaar in het VK 900 miljoen kerstkaarten worden verkocht? Red de bomen en stuur liever een e-card". Dat viel verkeerd bij verschillende social media-gebruikers en ook bij de actievoerders van Two Sides, die de softwaremaker verontwaardigd wezen op de onjuiste milieuclaim. Prompt werd de 'red de bomen'-tekst uit de campagne verwijderd.