Hoewel de bijdragen van Andrew Tribute in grafische tijdschriften over de hele wereld gepubliceerd worden, is hij in de eerste plaats toch een expert - sommigen beweren zelfs een 'goeroe' - in de grafische sector. Nadat hij aan het London College of Printing zijn diploma 'Printing Management' behaald had, oefende hij gedurende korte tijd een directiefunctie uit in een groot grafisch bedrijf voor hij zich op informaticatoepassingen voor uitgevers en drukkers ging toeleggen. Vanaf 1968 bood hij zowel leveranciers als gebruikers zijn diensten op dat vakgebied aan.

In 1984 richt Andrew Tribute zijn eigen adviesbureau op en treedt hij op als consultant voor talrijke bedrijven, onder andere Xerox, Kodak of nog Indigo. Daarnaast wordt hij geregeld als spreker uitgenodigd op grote grafische evenementen. In diezelfde periode schrijft hij ook zijn eerste bijdragen voor het Seybold Report dat toen als een autoriteit op het vlak van de drukvoorbereiding gold. In de loop der jaren werkt hij met almaar meer grafische publicaties samen. En Grafisch Nieuws is er niet weinig trots op dat het een van de oudste partners van Andrew Tribute is buiten de Engelstalige wereld.

Al meer dan vijftien jaar waarderen onze lezers de pertinente inzichten en de heldere en vlotte stijl van Andrew Tribute. Hij had een goede neus voor toekomstige ontwikkelingen en als een van de eerste commentatoren wees hij op de impact van technologieën zoals workflow, de digitale druk, de personalisering van drukwerk, enz. Vaak sloeg hij lang voor de anderen de nagel op de kop, bijv. toen hij de groei van de CtP-technologie met violet licht voorspelde. En in zijn columns spoorde hij drukkers er voortdurend toe aan om 'zich te digitaliseren of om te sterven'.

Nu hij 70 is, heeft Andrew Tribute besloten om zich op andere activiteiten toe te leggen - onder andere golf en zeilen zoals het een heer van stand betaamt. Hij heeft een afscheidsvideo op het net gezet die in zijn huis in Cornwall opgenomen is. Zijn laatste column, een eerbetoon aan de grafische industrie, verschijnt in het novembernummer van Grafisch Nieuws.

Hoewel de bijdragen van Andrew Tribute in grafische tijdschriften over de hele wereld gepubliceerd worden, is hij in de eerste plaats toch een expert - sommigen beweren zelfs een 'goeroe' - in de grafische sector. Nadat hij aan het London College of Printing zijn diploma 'Printing Management' behaald had, oefende hij gedurende korte tijd een directiefunctie uit in een groot grafisch bedrijf voor hij zich op informaticatoepassingen voor uitgevers en drukkers ging toeleggen. Vanaf 1968 bood hij zowel leveranciers als gebruikers zijn diensten op dat vakgebied aan. In 1984 richt Andrew Tribute zijn eigen adviesbureau op en treedt hij op als consultant voor talrijke bedrijven, onder andere Xerox, Kodak of nog Indigo. Daarnaast wordt hij geregeld als spreker uitgenodigd op grote grafische evenementen. In diezelfde periode schrijft hij ook zijn eerste bijdragen voor het Seybold Report dat toen als een autoriteit op het vlak van de drukvoorbereiding gold. In de loop der jaren werkt hij met almaar meer grafische publicaties samen. En Grafisch Nieuws is er niet weinig trots op dat het een van de oudste partners van Andrew Tribute is buiten de Engelstalige wereld.Al meer dan vijftien jaar waarderen onze lezers de pertinente inzichten en de heldere en vlotte stijl van Andrew Tribute. Hij had een goede neus voor toekomstige ontwikkelingen en als een van de eerste commentatoren wees hij op de impact van technologieën zoals workflow, de digitale druk, de personalisering van drukwerk, enz. Vaak sloeg hij lang voor de anderen de nagel op de kop, bijv. toen hij de groei van de CtP-technologie met violet licht voorspelde. En in zijn columns spoorde hij drukkers er voortdurend toe aan om 'zich te digitaliseren of om te sterven'.Nu hij 70 is, heeft Andrew Tribute besloten om zich op andere activiteiten toe te leggen - onder andere golf en zeilen zoals het een heer van stand betaamt. Hij heeft een afscheidsvideo op het net gezet die in zijn huis in Cornwall opgenomen is. Zijn laatste column, een eerbetoon aan de grafische industrie, verschijnt in het novembernummer van Grafisch Nieuws.