Na Dominique Leroy en Marc Raisière zal ook dit jaar een 'captain of industry' met een neus voor marketing de jury van de Belgian Marketing Awards voorzitten. "Uit liefde voor het vak en omdat ik ervan overtuigd ben dat we als marketeers beter kunnen doen", motiveert Anouk Lagae haar keuze om de jury van de derde editie van de Belgian Marketing Awards voor te zitten. Lagae is zelf jarenlang leidinggevend marketeer geweest bij Duvel Moortgat, The Coca-Cola Company en Unilever.

Goede voorbeelden bekronen

"Marketeers beperken zich vaak tot marketingcommunicatie, maar marketing is zoveel meer", stelt Anouk Lagae. "Het is een essentiële schakel in de langetermijnaanpak van een bedrijf en heeft een rol in onze maatschappij te spelen. Met dit juryvoorzitterschap wil ik marketeers oproepen om hun verantwoordelijkheid op te nemen en met oplossingen te komen, vertrouwen te geven en in te zetten op elementen die steeds belangrijker worden, zoals sustainability en employer branding. De goede voorbeelden daarvan willen we met de Belgian Marketing Awards bekronen."

Moedige andersdenkenden

In de kandidaturen zal Anouk Lagae op zoek gaan naar resultaten "en niet naar mooie verhalen", naar merken die een betekenis in de maatschappij hebben "die verder gaat dan de verkoop doen stijgen" en naar merken en marketeers die moed tonen. "Ik hoop cases te zien die met frisse ideeën komen, die oude recepten durven loslaten en waarachter moedige andersdenkenden zitten, los van leeftijd en ervaring", besluit ze.

Anouk Lagae zal tijdens de jurering worden bijgestaan door twaalf marketingprofessionals met een diverse achtergrond waaronder een afgevaardigde van elke ondersteunende vakvereniging, twee academici en de winnaars van vorig jaar. De winnaars worden op 9 november 2022 bekendgemaakt.

Na Dominique Leroy en Marc Raisière zal ook dit jaar een 'captain of industry' met een neus voor marketing de jury van de Belgian Marketing Awards voorzitten. "Uit liefde voor het vak en omdat ik ervan overtuigd ben dat we als marketeers beter kunnen doen", motiveert Anouk Lagae haar keuze om de jury van de derde editie van de Belgian Marketing Awards voor te zitten. Lagae is zelf jarenlang leidinggevend marketeer geweest bij Duvel Moortgat, The Coca-Cola Company en Unilever."Marketeers beperken zich vaak tot marketingcommunicatie, maar marketing is zoveel meer", stelt Anouk Lagae. "Het is een essentiële schakel in de langetermijnaanpak van een bedrijf en heeft een rol in onze maatschappij te spelen. Met dit juryvoorzitterschap wil ik marketeers oproepen om hun verantwoordelijkheid op te nemen en met oplossingen te komen, vertrouwen te geven en in te zetten op elementen die steeds belangrijker worden, zoals sustainability en employer branding. De goede voorbeelden daarvan willen we met de Belgian Marketing Awards bekronen."In de kandidaturen zal Anouk Lagae op zoek gaan naar resultaten "en niet naar mooie verhalen", naar merken die een betekenis in de maatschappij hebben "die verder gaat dan de verkoop doen stijgen" en naar merken en marketeers die moed tonen. "Ik hoop cases te zien die met frisse ideeën komen, die oude recepten durven loslaten en waarachter moedige andersdenkenden zitten, los van leeftijd en ervaring", besluit ze.Anouk Lagae zal tijdens de jurering worden bijgestaan door twaalf marketingprofessionals met een diverse achtergrond waaronder een afgevaardigde van elke ondersteunende vakvereniging, twee academici en de winnaars van vorig jaar. De winnaars worden op 9 november 2022 bekendgemaakt.