Uit het persbericht:

Verwacht wordt dat de groep een omzet zal genereren van ongeveer ? 1.072 miljoen. Dit is een daling van 5,6% ten opzichte van de eerste helft van 2018 (-9,0% ), met een EBITDA van 30 miljoen euro (36 miljoen euro gepubliceerd in de eerste helft van 2018), wat neerkomt op een EBITDA-marge van 2,8%. Deze resultaten weerspiegelen zich in een volumedaling in de Europese papiermarkt. Door het wegvallen van de leverancier Arjowiggins Graphic, had de groep daarnaast te maken met verstoringen in de levering van grafisch en gerecycleerd papier. Antalis heeft haar klanten wel continuïteit van inkoop voor creative papers van Arjowiggins kunnen garanderen en heeft voor gerecycleerd papier een alternatieve leverancier gevonden.

Antalis' activiteiten in de packaging en visuele communicatie (nvdr: sign en print) blijven nog steeds groeien en laten een brutomargestijging zien van 2 procentpunten ten opzichte van de eerste helft van 2018. In packaging is een nieuwe verkoopbenadering gelanceerd die zich richt op de specifieke behoeften van klanten.

Verder lanceerde Antalis de Antalis Interior Design Award in 2017: een internationale wedstrijd waarbij de ontwikkeling van digitale printtechnologieën wordt ondersteund. Een nieuwe editie van deze wedstrijd ging op 1 oktober van start.

Antalis boekt bovendien vooruitgang bij het zoeken naar een nieuwe aandeelhoudersstructuur en zal de markt informeren zodra deze in staat is specifieke en definitieve vooruitgang aan te kondigen. Ondertussen blijft de groep innoveren in haar producten en services.

Groei in e-commerce & digitalisering

Stéphane Courtot, Managing director Benelux, Western Europe & Asia: "Op 9 september 2019 lanceerde Antalis Benelux een nieuwe e-commercesite. Daarmee zet ze in op digitale transformatie. Naast een nieuw uiterlijk heeft de nieuwe webshop een betere gebruikerservaring. Bovendien is ze, door de geoptimaliseerde inhoud, erg gebruiksvriendelijk. Voor 2020 zijn er nieuwe functionaliteiten gepland in de webshop, zoals online betalen voor prospects. Met de investering in marketing automation kan Antalis haar klanten in de toekomst nog beter van dienst zijn. Deze digitale ontwikkelingen vormen de basis van de groeistrategie van Antalis".

Uit het persbericht:Verwacht wordt dat de groep een omzet zal genereren van ongeveer ? 1.072 miljoen. Dit is een daling van 5,6% ten opzichte van de eerste helft van 2018 (-9,0% ), met een EBITDA van 30 miljoen euro (36 miljoen euro gepubliceerd in de eerste helft van 2018), wat neerkomt op een EBITDA-marge van 2,8%. Deze resultaten weerspiegelen zich in een volumedaling in de Europese papiermarkt. Door het wegvallen van de leverancier Arjowiggins Graphic, had de groep daarnaast te maken met verstoringen in de levering van grafisch en gerecycleerd papier. Antalis heeft haar klanten wel continuïteit van inkoop voor creative papers van Arjowiggins kunnen garanderen en heeft voor gerecycleerd papier een alternatieve leverancier gevonden.Antalis' activiteiten in de packaging en visuele communicatie (nvdr: sign en print) blijven nog steeds groeien en laten een brutomargestijging zien van 2 procentpunten ten opzichte van de eerste helft van 2018. In packaging is een nieuwe verkoopbenadering gelanceerd die zich richt op de specifieke behoeften van klanten.Verder lanceerde Antalis de Antalis Interior Design Award in 2017: een internationale wedstrijd waarbij de ontwikkeling van digitale printtechnologieën wordt ondersteund. Een nieuwe editie van deze wedstrijd ging op 1 oktober van start.Antalis boekt bovendien vooruitgang bij het zoeken naar een nieuwe aandeelhoudersstructuur en zal de markt informeren zodra deze in staat is specifieke en definitieve vooruitgang aan te kondigen. Ondertussen blijft de groep innoveren in haar producten en services.Groei in e-commerce & digitaliseringStéphane Courtot, Managing director Benelux, Western Europe & Asia: "Op 9 september 2019 lanceerde Antalis Benelux een nieuwe e-commercesite. Daarmee zet ze in op digitale transformatie. Naast een nieuw uiterlijk heeft de nieuwe webshop een betere gebruikerservaring. Bovendien is ze, door de geoptimaliseerde inhoud, erg gebruiksvriendelijk. Voor 2020 zijn er nieuwe functionaliteiten gepland in de webshop, zoals online betalen voor prospects. Met de investering in marketing automation kan Antalis haar klanten in de toekomst nog beter van dienst zijn. Deze digitale ontwikkelingen vormen de basis van de groeistrategie van Antalis".