APP, dat de voorbije jaren zwaar onder vuur lag voor zijn rol in de ontbossing, verplicht er zich nu toe om niet meer te kappen in de natuurlijke bossen van Indonesië en om zijn expansie te beperken tot terreinen die al ontbost zijn of braak liggen.

"Het engagement dat Asia Pulp & Paper (APP) onlangs genomen heeft, moet beschouwd worden als een belangrijke stap om een einde te maken aan de ontbossing in Indonesië," schrijft Greenpeace in een persbericht. "Uiteraard zullen we blijven volgen wat er zich echt in de bossen afspeelt," preciseert An Lambrechts van de campagne 'Bossen' van Greenpeace. "Dat is wat echt telt en we zullen die evolutie op de voet blijven volgen. Als APP zijn nieuwe beleid volledig in praktijk brengt, kan dat een echte ommezwaai voor de bossen betekenen."

Greenpeace en het WWF hebben geregeld de praktijken van APP veroordeeld. Dat bedrijf werd er meer bepaald van beschuldigd het woongebied van de Sumatraanse tijger te vernietigen en moerasgebieden illegaal droog te leggen om er plantages aan te leggen. Die beschuldigingen hebben bepaalde internationale merken - onder andere Adidas, Kraft, Mattel, Hasbro, Nestlé, Carrefour, Delhaize en Unilever - ertoe aangezet om hun contracten met APP op te zeggen en om hun productieketen aan te passen zodat producten, waarvoor gebieden ontbost werden om ze te vervaardigen, geweerd werden.

APP, dat de voorbije jaren zwaar onder vuur lag voor zijn rol in de ontbossing, verplicht er zich nu toe om niet meer te kappen in de natuurlijke bossen van Indonesië en om zijn expansie te beperken tot terreinen die al ontbost zijn of braak liggen. "Het engagement dat Asia Pulp & Paper (APP) onlangs genomen heeft, moet beschouwd worden als een belangrijke stap om een einde te maken aan de ontbossing in Indonesië," schrijft Greenpeace in een persbericht. "Uiteraard zullen we blijven volgen wat er zich echt in de bossen afspeelt," preciseert An Lambrechts van de campagne 'Bossen' van Greenpeace. "Dat is wat echt telt en we zullen die evolutie op de voet blijven volgen. Als APP zijn nieuwe beleid volledig in praktijk brengt, kan dat een echte ommezwaai voor de bossen betekenen."Greenpeace en het WWF hebben geregeld de praktijken van APP veroordeeld. Dat bedrijf werd er meer bepaald van beschuldigd het woongebied van de Sumatraanse tijger te vernietigen en moerasgebieden illegaal droog te leggen om er plantages aan te leggen. Die beschuldigingen hebben bepaalde internationale merken - onder andere Adidas, Kraft, Mattel, Hasbro, Nestlé, Carrefour, Delhaize en Unilever - ertoe aangezet om hun contracten met APP op te zeggen en om hun productieketen aan te passen zodat producten, waarvoor gebieden ontbost werden om ze te vervaardigen, geweerd werden.