Op 16 november bracht Apple het mooie 'Designed by Apple in California' uit, als een eerbetoon aan Steve Jobs. Het boek dat al van even pure lijnen blijk geeft als de producten van het merk, brengt 20 jaar Apple-design in beeld aan de hand van 450 foto's van Andrew Zuckerman. Het boek toont niet alleen de producten - van de iMac uit 1998 tot de Apple Pencil uit 2015 - maar beschrijft ook de materialen en technieken die het designteam van Apple de voorbije decennia toegepast heeft.

Het boek van 300 pagina's is gedrukt op een hoogwaardig Duits papier en heeft een mat zilveren snee. Het boek is in acht kleuren gedrukt - met kleurenselecties in 8 kleuren - met een speciale inkt die het fantoomeffect vermindert, aldus het persbericht. Het drukprocedé vergde heel wat aandacht om de producten van Apple getrouw te kunnen weergeven - heel wat van die producten zijn immers wit. Om die reden werden speciale inkten en een speciaal papiertype ontwikkeld. "De standaarddruktechniek maakt het niet mogelijk om de kleur en het oppervlak van de producten nauwkeurig weer te geven," legt Jonathan Ive uit, designdirecteur bij Apple, aan het Engelse designtijdschrift Wallpaper. Apple wijst ook op de resolutie van 280 lpi.

Het luxeboek is beschikbaar in twee formaten en heeft een linnen omslag. De kleine versie meet 26 x 32,4 cm, de grote 33 x 41,3 cm. De prijs bedraagt 199 en 299 euro.

Op 16 november bracht Apple het mooie 'Designed by Apple in California' uit, als een eerbetoon aan Steve Jobs. Het boek dat al van even pure lijnen blijk geeft als de producten van het merk, brengt 20 jaar Apple-design in beeld aan de hand van 450 foto's van Andrew Zuckerman. Het boek toont niet alleen de producten - van de iMac uit 1998 tot de Apple Pencil uit 2015 - maar beschrijft ook de materialen en technieken die het designteam van Apple de voorbije decennia toegepast heeft. Het boek van 300 pagina's is gedrukt op een hoogwaardig Duits papier en heeft een mat zilveren snee. Het boek is in acht kleuren gedrukt - met kleurenselecties in 8 kleuren - met een speciale inkt die het fantoomeffect vermindert, aldus het persbericht. Het drukprocedé vergde heel wat aandacht om de producten van Apple getrouw te kunnen weergeven - heel wat van die producten zijn immers wit. Om die reden werden speciale inkten en een speciaal papiertype ontwikkeld. "De standaarddruktechniek maakt het niet mogelijk om de kleur en het oppervlak van de producten nauwkeurig weer te geven," legt Jonathan Ive uit, designdirecteur bij Apple, aan het Engelse designtijdschrift Wallpaper. Apple wijst ook op de resolutie van 280 lpi.Het luxeboek is beschikbaar in twee formaten en heeft een linnen omslag. De kleine versie meet 26 x 32,4 cm, de grote 33 x 41,3 cm. De prijs bedraagt 199 en 299 euro.