Aan de Arteveldehogeschool in Gent start volgend academiejaar het postgraduaat 'Digital Marketing Communication'. De opleiding wordt gegeven in samenwerking met het toonaangevende digitale communicatiebureau Wijs. Dit zorgt voor een zeer praktijkgerichte opleiding waardoor de studenten onmiddellijk na hun studie aan de slag kunnen als digital marketeer.

Vanaf oktober 2017 kan je in zes maanden een volleerd digital marketeer worden. De eerste elf weken wordt er les gegeven en daarna kunnen de studenten drie maanden lang ervaring opdoen tijdens hun stage bij het digitale bureau Wijs, één van hun klanten of een ander bedrijf uit de sector. Opleidingscoördinator Kristof Van den Branden verduidelijkt: "Die lange stage is nodig om het vak echt onder de knie te krijgen. Digitale marketing mag immers niet abstract blijven, je moet het gewoon doen."

Het was Wijs zelf die naar de Arteveldehogeschool stapte met de vraag of een samenwerking mogelijk zou zijn. Er is namelijk een grote vraag naar young professionals in het vakgebied van digitale marketing. "De hogeschool speelde zelf al een tijdje met dat idee en Wijs kwam op het juiste moment naar ons toe", licht Van den Branden toe. De focus op de praktijk onderscheidt dit postgraduaat van vergelijkbare alternatieven.

De Arteveldehogeschool is ervan overtuigd dat de nieuwe vervolgopleiding een succes zal worden. Heel wat van de beschikbare dertig plaatsen zijn reeds ingevuld. Er zijn zelfs al plannen om in 2018 ook cursussen over bepaalde deelthema's aan te bieden, zoals Google Analytics, voor professionals die al in het werkveld staan.

Meer info over het postgraduaat:

www.arteveldehogeschool.be/opleidingen/postgraduaat/digital-marketing-communication

Aan de Arteveldehogeschool in Gent start volgend academiejaar het postgraduaat 'Digital Marketing Communication'. De opleiding wordt gegeven in samenwerking met het toonaangevende digitale communicatiebureau Wijs. Dit zorgt voor een zeer praktijkgerichte opleiding waardoor de studenten onmiddellijk na hun studie aan de slag kunnen als digital marketeer.Vanaf oktober 2017 kan je in zes maanden een volleerd digital marketeer worden. De eerste elf weken wordt er les gegeven en daarna kunnen de studenten drie maanden lang ervaring opdoen tijdens hun stage bij het digitale bureau Wijs, één van hun klanten of een ander bedrijf uit de sector. Opleidingscoördinator Kristof Van den Branden verduidelijkt: "Die lange stage is nodig om het vak echt onder de knie te krijgen. Digitale marketing mag immers niet abstract blijven, je moet het gewoon doen."Het was Wijs zelf die naar de Arteveldehogeschool stapte met de vraag of een samenwerking mogelijk zou zijn. Er is namelijk een grote vraag naar young professionals in het vakgebied van digitale marketing. "De hogeschool speelde zelf al een tijdje met dat idee en Wijs kwam op het juiste moment naar ons toe", licht Van den Branden toe. De focus op de praktijk onderscheidt dit postgraduaat van vergelijkbare alternatieven.De Arteveldehogeschool is ervan overtuigd dat de nieuwe vervolgopleiding een succes zal worden. Heel wat van de beschikbare dertig plaatsen zijn reeds ingevuld. Er zijn zelfs al plannen om in 2018 ook cursussen over bepaalde deelthema's aan te bieden, zoals Google Analytics, voor professionals die al in het werkveld staan.Meer info over het postgraduaat:www.arteveldehogeschool.be/opleidingen/postgraduaat/digital-marketing-communication